Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Satisfaction and Loyalty Perceptions of TRNC Hala Sultan Theology College Graduates about Their School

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 1457 - 1490, 30.12.2020
https://doi.org/10.17859/pauifd.806815

Öz

This research aims to measure the institutional satisfaction and belonging levels of graduates of Hala Sultan Theology College (HSTC), which is the only school in the TRNC where secondary and high school religious education is given. The fact that an independent study has not yet been carried out on HSTC after its establishment in 2012 makes this research important. 258 graduates participated in the study conducted with quantitative method in 2020. According to the results of the research, it was determined that HSTC graduates are highly satisfied with both field education and religious education at school and that they have a high belonging towards their schools. They also think that the religion lessons graduates take at school do not have a negative effect on their success in the university exam. It was been determined that there is a positive and significant relationship between the institutional satisfaction and belonging of the graduates.
Keywords: Religious Education, Turkish Republic of Northern Cyprus, Hala Sultan Theology College, Loyalty, Satisfaction.

Kaynakça

  • Acar, Muhammet Cevat. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dini Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (Ekim 2014), 151-161.
  • Akın, Ahmet vd. “Genel Aidiyet Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/7 (Haziran 2016), 271-277.
  • Alaca, Fatma. İki Dilli Olan ve Olmayan Öğrencilerde Okul Yaşam Kalitesi Algısı ve Okula Aidiyet Duygusu İlişkisi. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011.
  • Algül, Hüseyin. “Osmanlılar Devrinde Kıbrıs Seferinin Manevi Cephesi ve Ebussuud Efendi’nin Seferle İlgili Fetvası”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/2 (1987), 37-42.
  • Alves, Helena - Raposo, Mário. “Conceptual Model of Student Satisfaction in Higher Education”. Total Quality Management & Business Excellence 18/5 (Temmuz 2007), 571-588. https://doi.org/10.1080/14783360601074315 Aşlamacı, İbrahim - Eker, Emrah. “İmam-Hatip Lisesi Öğrencilerinin Okul Aidiyet ve Dinî Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 14/32 (Aralık 2016), 7-38.
  • Aydın, Hasan Burak. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Yerli Kıbrıslılar ile 1974 Türkiye Göçmenlerinin Dini İnanç ve Uygulamalarının Karşılaştırmalı Bir Analizi: Güzelyurt Örneği. Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Budak, Hatice. “TEOG Sınavında Başarılı Öğrencilerin İmam Hatip Lisesini Tercih Nedenleri ve Sosyal Kimlik İnşa Sürecinde İmam Hatip Lisesinin Rolü”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/64 (Haziran 2019), 438-459. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3366
  • Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmail el-. el-Câmiu’s-Sahîh. thk. Mustafa Dîb el-Boğa. Yemâme: Dâru İbn Kesîr, 1987.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 27. Basım, 2020. https://doi.org/10.14527/978975680274
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 27. Basım, 2019. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Cebeci, Suat. “İmam-Hatip Liselerinin Öğrenci Yapısı ve Bunun Sosyal Gelişme Açısından Değerlendirilmesi”. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 1995), 111-120.
  • Çalık Var, Esra. Üniversite Öğrencilerinde ve Mezunlarında Öğrenci Sadakatini Yordayan Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013.
  • Çetin, İsa. Anadolu İmam Hatip Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Okula İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İstanbul: Sebahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2017.
  • Dündar, Narin. Ortaöğretim Öğrencilerinin Okulla Özdeşleşme Düzeyleri ve Öğretmene Güven Algıları. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • Emanuel, Richard - Adams, J. N. “Assessing College Student Perceptions of Instructor Customer Service via the Quality of Instructor Service to Students (QISS) Questionnaire”. Assessment & Evaluation in Higher Education 31/5 (Ekim 2006), 535-549. https://doi.org/10.1080/02602930600679548
  • Gallegos, Juan Alejandro - Vasquez, Arturo. “Explaining University Student Loyalty: Theory, Method, and Empirical Research in Chile”. Academia Revista Latinoamericana de Administración 32/4 (Kasım 2019), 525-540. https://doi.org/10.1108/ARLA-02-2019-0049.
  • Gencer, Nevzat. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinde Okul Aidiyet Duygusu (Çorum Örneği)”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 21/39 (Haziran 2019), 149-172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
  • Hoy, Wayne K. vd. Open Schools, Healthy Schools: Measuring Organizational Climate (Newbury Park, Calif: Sage Publications, 1991.
  • Jimerson, Shane R. vd. “Toward an Understanding of Definitions and Measures of School Engagement and Related Terms”. The California School Psychologist 8/1 (Ocak 2003), 7-27. https://doi.org/10.1007/BF03340893
  • Karasubaşı, Ömer Alper. Öğrenci ve Mezunlarının Perspektifinden İmam Hatip Liselerinin Değerlendirilmesi. Tokat: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Karateke, Tuncay. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, Meslek Dersi Öğretmeni ve İdarecilerine İlişkin Metaforik Algıları”. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi 23/3 (Aralık 2019), 1235-1256. https://doi.org/10.18505/cuid.620035
  • KKTCMEB. KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı. “2018-2019 Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı Eğitim İstatistikleri Yıllığı". Erişim 20 Nisan 2020. http://eohd.mebnet.net/sites/default/files/2018-19IstatistikYilligi-022019.pdf
  • Koç, Ahmet - Özkan, Esma. “Örgün Din Eğitimi Veren Kurumlarda Kur’an-ı Kerim’in Anlamının Öğretilmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (Aralık 2019), 187-232. https://doi.org/10.32955/neu.istem.2019.5.2.01
  • March, James G. - Simon, Herbert A. Örgütler. çev. Ömer Bozkurt - Oğuz Onaran. Ankara: TODAİ, 1975.
  • Medeiros, Clarisse Cordeiro - Teixeira, Arilda. “The Influence of Teaching Quality Attributes to Retain Students at a Federal Education Institution”. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional 17/1 (Haziran 2019), 58-72.
  • Nurçin, Volkan. “İngiliz İdaresi’nde Kıbrıs’ta Din Görevlisi Yetiştiren Bir Kurum: İslam İlahiyat Okulu”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (Aralık 2019), 203-238. https://doi.org/10.32955/neu.ilaf.2019.5.2.02
  • Nurçin, Volkan. “İngiliz İdaresinde Kıbrıs’ta Örgün Din Eğitimine Genel Bir Bakış”. Batman Üniversitesi İslami İlimler Hakemli Dergisi 3/1 (Haziran 2019), 20-32.
  • Nurçin, Volkan. Kıbrıs’ta Din Eğitiminin Dönüşümü ve Türkiye’nin Etkileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2019.
  • Nurçin, Volkan. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Örgün ve Yaygın Din Öğretimi Tartışmaları. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2012.
  • Oliver, Richard L. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York: Routledge, 2. Basım, 2014. https://doi.org/10.4324/9781315700892
  • Özensel, Ertan - Aydemir, Mehmet Ali. Türkiye İmam Hatip Lisesi Öğrenci Profili Araştırması (Temel Sorunlar, Beklentiler ve Değer Yapıları). TİMAV, 2014.
  • Santos, Lanie M. “Perceived Image of De La Salle Lipa, Satisfaction and Loyalty of Cbeam Students”. DLSL Journal of Management 3/1 (Aralık 2016), 22-37.
  • Sarı, Mediha - Özgök, Aslı. “Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısı”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (Aralık 2014), 479-492. https://doi.org/10.21547/jss.256833
  • Sezgin, İsmail. Kıbrıslı Türklerin Dini Yaşayışları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Güzelyurt Örneği). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Şahin, İsmail. “Predicting Student Satisfaction in Distance Education and Learning Environments”. Turkish Online Journal of Distance Education 8/2 (Nisan 2007), 113-119.
  • Tamuliene, Vilma - Murzaite, Rasa. “The Influence of Higher Education Image on Students Loyalty in Lithuania”. Transformations in Business & Economics 12/2 (Nisan 2013), 196-214.
  • Tekel, Esra - Korumaz, Mithat. “Yükseköğretimde Öğrenci Sadakâti Ölçeği: Uyarlama, Dil Geçerliği ve Faktör Yapısının İncelenmesi”. Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi 7/1/12 (Haziran 2017), 183-203. https://doi.org/10.23863/kalem.2017.80

KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri

Yıl 2020, Cilt: 7 Sayı: 2, 1457 - 1490, 30.12.2020
https://doi.org/10.17859/pauifd.806815

Öz

Bu araştırma, KKTC’de ortaokul ve lise düzeyinde din eğitiminin verildiği tek okul olan Hala Sultan İlahiyat Koleji (HİK) mezunlarının kurumsal memnuniyet ve aidiyet düzeylerini belirlemeyi amaçlamaktadır. 2012 yılında kurulmasının ardından HİK ile ilgili henüz müstakil bir çalışmanın yapılmamış olması, bu araştırmayı önemli kılmaktadır. 2020 yılında nicel yöntemle yapılan araştırmaya 258 HİK mezunu katılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre HİK mezunlarının okuldaki hem alan eğitiminden hem de din eğitiminden yüksek düzeyde memnun kaldıkları ve okula aidiyet duygularının yüksek düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okula kendi tercihiyle gelmiş olan mezunların, kadın mezunların, okul içindeki üniversite hazırlık kursuna katılan mezunların, okuldaki sosyal faaliyetlere katılan mezunların ve üniversitelerin sağlık bölümlerinde okuyan mezunların daha yüksek memnuniyet ve aidiyet düzeyine sahip oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca mezunlar okulda gördükleri meslek (din) derslerinin üniversite sınavındaki başarılarına olumsuz bir etkisinin olmadığını düşünmektedirler. Mezunların kurum memnuniyetleri ile aidiyetleri arasında pozitif yönlü anlamlı bir ilişki olduğu, memnuniyetleri arttıkça okul aidiyetlerinin de arttığı tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Acar, Muhammet Cevat. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin Dini Sorumluluk Düzeylerinin İncelenmesi: Bingöl Örneği”. Bingöl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/4 (Ekim 2014), 151-161.
  • Akın, Ahmet vd. “Genel Aidiyet Ölçeği’nin Türkçeye Uyarlanması: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması”. Türk ve İslam Dünyası Sosyal Araştırmalar Dergisi 3/7 (Haziran 2016), 271-277.
  • Alaca, Fatma. İki Dilli Olan ve Olmayan Öğrencilerde Okul Yaşam Kalitesi Algısı ve Okula Aidiyet Duygusu İlişkisi. Adana: Çukurova Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2011.
  • Algül, Hüseyin. “Osmanlılar Devrinde Kıbrıs Seferinin Manevi Cephesi ve Ebussuud Efendi’nin Seferle İlgili Fetvası”. Uludağ Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/2 (1987), 37-42.
  • Alves, Helena - Raposo, Mário. “Conceptual Model of Student Satisfaction in Higher Education”. Total Quality Management & Business Excellence 18/5 (Temmuz 2007), 571-588. https://doi.org/10.1080/14783360601074315 Aşlamacı, İbrahim - Eker, Emrah. “İmam-Hatip Lisesi Öğrencilerinin Okul Aidiyet ve Dinî Tutum Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi”. Değerler Eğitimi Dergisi 14/32 (Aralık 2016), 7-38.
  • Aydın, Hasan Burak. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Yerli Kıbrıslılar ile 1974 Türkiye Göçmenlerinin Dini İnanç ve Uygulamalarının Karşılaştırmalı Bir Analizi: Güzelyurt Örneği. Bursa: Uludağ Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2020.
  • Budak, Hatice. “TEOG Sınavında Başarılı Öğrencilerin İmam Hatip Lisesini Tercih Nedenleri ve Sosyal Kimlik İnşa Sürecinde İmam Hatip Lisesinin Rolü”. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi 12/64 (Haziran 2019), 438-459. https://doi.org/10.17719/jisr.2019.3366
  • Buhârî, Ebû Abdillâh Muhammed b. İsmail el-. el-Câmiu’s-Sahîh. thk. Mustafa Dîb el-Boğa. Yemâme: Dâru İbn Kesîr, 1987.
  • Büyüköztürk, Şener. Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi Kitabı. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 27. Basım, 2020. https://doi.org/10.14527/978975680274
  • Büyüköztürk, Şener vd. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi Yayıncılık, 27. Basım, 2019. https://doi.org/10.14527/9789944919289
  • Cebeci, Suat. “İmam-Hatip Liselerinin Öğrenci Yapısı ve Bunun Sosyal Gelişme Açısından Değerlendirilmesi”. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 1/1 (Haziran 1995), 111-120.
  • Çalık Var, Esra. Üniversite Öğrencilerinde ve Mezunlarında Öğrenci Sadakatini Yordayan Değişkenlerin Yapısal Eşitlik Modellemesiyle İncelenmesi. Ankara: Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Doktora Tezi, 2013.
  • Çetin, İsa. Anadolu İmam Hatip Liselerinde Öğrenim Gören Öğrencilerin Okula İlişkin Tutumlarının Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. İstanbul: Sebahattin Zaim Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2017.
  • Dündar, Narin. Ortaöğretim Öğrencilerinin Okulla Özdeşleşme Düzeyleri ve Öğretmene Güven Algıları. Malatya: İnönü Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2018.
  • Emanuel, Richard - Adams, J. N. “Assessing College Student Perceptions of Instructor Customer Service via the Quality of Instructor Service to Students (QISS) Questionnaire”. Assessment & Evaluation in Higher Education 31/5 (Ekim 2006), 535-549. https://doi.org/10.1080/02602930600679548
  • Gallegos, Juan Alejandro - Vasquez, Arturo. “Explaining University Student Loyalty: Theory, Method, and Empirical Research in Chile”. Academia Revista Latinoamericana de Administración 32/4 (Kasım 2019), 525-540. https://doi.org/10.1108/ARLA-02-2019-0049.
  • Gencer, Nevzat. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinde Okul Aidiyet Duygusu (Çorum Örneği)”. Sakarya Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi (SAUIFD) 21/39 (Haziran 2019), 149-172. https://doi.org/10.17335/sakaifd.514384
  • Hoy, Wayne K. vd. Open Schools, Healthy Schools: Measuring Organizational Climate (Newbury Park, Calif: Sage Publications, 1991.
  • Jimerson, Shane R. vd. “Toward an Understanding of Definitions and Measures of School Engagement and Related Terms”. The California School Psychologist 8/1 (Ocak 2003), 7-27. https://doi.org/10.1007/BF03340893
  • Karasubaşı, Ömer Alper. Öğrenci ve Mezunlarının Perspektifinden İmam Hatip Liselerinin Değerlendirilmesi. Tokat: Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Karateke, Tuncay. “İmam Hatip Lisesi Öğrencilerinin İmam Hatip Lisesi, Meslek Dersi Öğretmeni ve İdarecilerine İlişkin Metaforik Algıları”. Cumhuriyet İlahiyat Dergisi 23/3 (Aralık 2019), 1235-1256. https://doi.org/10.18505/cuid.620035
  • KKTCMEB. KKTC Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı. “2018-2019 Milli Eğitim ve Kültür Bakanlığı Eğitim İstatistikleri Yıllığı". Erişim 20 Nisan 2020. http://eohd.mebnet.net/sites/default/files/2018-19IstatistikYilligi-022019.pdf
  • Koç, Ahmet - Özkan, Esma. “Örgün Din Eğitimi Veren Kurumlarda Kur’an-ı Kerim’in Anlamının Öğretilmesi Üzerine Bir Araştırma”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (Aralık 2019), 187-232. https://doi.org/10.32955/neu.istem.2019.5.2.01
  • March, James G. - Simon, Herbert A. Örgütler. çev. Ömer Bozkurt - Oğuz Onaran. Ankara: TODAİ, 1975.
  • Medeiros, Clarisse Cordeiro - Teixeira, Arilda. “The Influence of Teaching Quality Attributes to Retain Students at a Federal Education Institution”. Revista Eletrônica de Gestão Organizacional 17/1 (Haziran 2019), 58-72.
  • Nurçin, Volkan. “İngiliz İdaresi’nde Kıbrıs’ta Din Görevlisi Yetiştiren Bir Kurum: İslam İlahiyat Okulu”. Yakın Doğu Üniversitesi İslam Tetkikleri Merkezi Dergisi 5/2 (Aralık 2019), 203-238. https://doi.org/10.32955/neu.ilaf.2019.5.2.02
  • Nurçin, Volkan. “İngiliz İdaresinde Kıbrıs’ta Örgün Din Eğitimine Genel Bir Bakış”. Batman Üniversitesi İslami İlimler Hakemli Dergisi 3/1 (Haziran 2019), 20-32.
  • Nurçin, Volkan. Kıbrıs’ta Din Eğitiminin Dönüşümü ve Türkiye’nin Etkileri. İstanbul: Marmara Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Doktora Tezi, 2019.
  • Nurçin, Volkan. Kuzey Kıbrıs Türk Cumhuriyeti’nde Örgün ve Yaygın Din Öğretimi Tartışmaları. Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2012.
  • Oliver, Richard L. Satisfaction: A Behavioral Perspective on the Consumer: A Behavioral Perspective on the Consumer. New York: Routledge, 2. Basım, 2014. https://doi.org/10.4324/9781315700892
  • Özensel, Ertan - Aydemir, Mehmet Ali. Türkiye İmam Hatip Lisesi Öğrenci Profili Araştırması (Temel Sorunlar, Beklentiler ve Değer Yapıları). TİMAV, 2014.
  • Santos, Lanie M. “Perceived Image of De La Salle Lipa, Satisfaction and Loyalty of Cbeam Students”. DLSL Journal of Management 3/1 (Aralık 2016), 22-37.
  • Sarı, Mediha - Özgök, Aslı. “Ortaokul Öğrencilerinde Okula Aidiyet Duygusu ve Empatik Sınıf Atmosferi Algısı”. Gaziantep Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 13/2 (Aralık 2014), 479-492. https://doi.org/10.21547/jss.256833
  • Sezgin, İsmail. Kıbrıslı Türklerin Dini Yaşayışları Üzerine Karşılaştırmalı Bir Araştırma (Güzelyurt Örneği). Konya: Necmettin Erbakan Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, 2019.
  • Şahin, İsmail. “Predicting Student Satisfaction in Distance Education and Learning Environments”. Turkish Online Journal of Distance Education 8/2 (Nisan 2007), 113-119.
  • Tamuliene, Vilma - Murzaite, Rasa. “The Influence of Higher Education Image on Students Loyalty in Lithuania”. Transformations in Business & Economics 12/2 (Nisan 2013), 196-214.
  • Tekel, Esra - Korumaz, Mithat. “Yükseköğretimde Öğrenci Sadakâti Ölçeği: Uyarlama, Dil Geçerliği ve Faktör Yapısının İncelenmesi”. Kalem Uluslararasi Egitim ve Insan Bilimleri Dergisi 7/1/12 (Haziran 2017), 183-203. https://doi.org/10.23863/kalem.2017.80
Toplam 37 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ahmet Koç 0000-0001-6165-4401

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 7 Ekim 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Koç, A. (2020). KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 7(2), 1457-1490. https://doi.org/10.17859/pauifd.806815
AMA Koç A. KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2020;7(2):1457-1490. doi:10.17859/pauifd.806815
Chicago Koç, Ahmet. “KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeyleri”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7, sy. 2 (Aralık 2020): 1457-90. https://doi.org/10.17859/pauifd.806815.
EndNote Koç A (01 Aralık 2020) KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7 2 1457–1490.
IEEE A. Koç, “KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri”, Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, ss. 1457–1490, 2020, doi: 10.17859/pauifd.806815.
ISNAD Koç, Ahmet. “KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeyleri”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 7/2 (Aralık 2020), 1457-1490. https://doi.org/10.17859/pauifd.806815.
JAMA Koç A. KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020;7:1457–1490.
MLA Koç, Ahmet. “KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet Ve Aidiyet Düzeyleri”. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 7, sy. 2, 2020, ss. 1457-90, doi:10.17859/pauifd.806815.
Vancouver Koç A. KKTC Hala Sultan İlahiyat Koleji Mezunlarının Kurumsal Memnuniyet ve Aidiyet Düzeyleri. Pamukkale Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2020;7(2):1457-90.