Değerlendirme süreci, örtük programı
etkili biçimde ortaya çıkaran unsurlardan biridir. Bu araştırmada;
değerlendirme sürecinin öğrenciler üzerindeki amaçlanmamış etkilerini ve
değerlendirme sürecine ilişkin öğretim elemanı ve öğrenciler arasındaki farklı
yorumlamaları ortaya çıkarmak amaçlanmıştır. Araştırmada, nitel araştırma
yöntemlerinden durum çalışması ve durum çalışması desenlerinden “iç içe geçmiş
tek durum” deseni kullanılmıştır. Kullanılan yöntemin gücünü artırmak amacıyla
yöntem ve veri çeşitlemesine gidilmiştir. Yöntem çeşitlemesinin sağlanabilmesi
amacıyla, “gözlem” ve “görüşme” yöntemlerine yer verilmiştir. Veri
çeşitlemesinin sağlanabilmesi için de “gözlem yapılan sınıflar” ve “görüşme yapılan kişiler” farklı veri
kaynakları olarak kullanılmıştır. Çalışma alanını Hacette[1]pe
Üniversitesi Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Sınıf Öğretmenliği Anabilim
Dalı oluşturmaktadır. Veri toplamak amacıyla “Sınıf içi gözlem formu”, “öğretim
elemanı görüşme formu” ve “öğrenci odak grup görüşme formu” kullanılmıştır.
Araştırma kapsamında elde edilen veriler üzerinde içerik analizi yapılmıştır.
Öğrencilerin değerlendirme sürecinde edindikleri deneyim, başarılı olmak için
öğretme-öğrenme sürecinde öğrenci katılımının ve çabasının önemli olmadığı ve
ezbere dayalı öğrenmenin yeterli olduğu algısına neden olmaktadır. Öğrencilerin
başarılı olmak için seçici davranma ve öğretim elemanının gözüne girme
biçiminde taktikler geliştirdikleri sonuçlarına ulaşılmıştır.
Örtük Program Değerlendirme Süreci Duyuşsal Özellikler Öğretmenlik Meslek Bilgisi Dersleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 13 Nisan 2018 |
Kabul Tarihi | 20 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 31 |