Öz
Rekabetin yoğun olduğu günümüz işletmecilik anlayışında çalışanlar, işletme başarısında önemli bir unsur olarak görülmektedir. Hizmet sektörleri kapsamında değerlendirilen otel işletmelerinde de insan kaynaklarına verilen önem giderek artmaktadır. Bu kapsamda değerlendirebilecek önemli konulardan biri de otel çalışanlarının kariyere ilişkin algı ve davranışlarıdır. Bu çalışmanın amacı, otel çalışanlarının kariyer stratejilerini belirleyerek, kariyer beklentilerinin bu stratejilere etkisinin olup olmadığını ortaya çıkartmaktır. Ayrıca, kariyer beklenti ve stratejilerinin pozitif ilişkisel yönetim ile ilişkisini ortaya koymak da amaçlanmaktadır. Çalışmada, nicel araştırma yaklaşımından ve anket uygulamasından yararlanılmıştır. İstanbul’da Turizm İşletmesi Belgeli 4 ve 5 yıldızlı otellerde çalışan toplam 387 kişi ile gerçekleştirilen araştırma sonucunda, çalışanların kariyer beklentilerinin stratejilerine etki ettiği ve bu iki değişkenin pozitif ilişkisel yönetim ile ilişkili olduğu bulunmuştur. Araştırma kapsamında ayrıca çalışanların bazı demografik değişkenlerinin kariyer stratejileri ile ilişkili olduğu da ortaya çıkmıştır. Benzer araştırmaların farklı hedef kitlelere hizmet veren otellerde yapılması ile Türkiye otelcilik sektöründe çalışanların kariyer beklentileri ve kariyer stratejileri ortaya çıkacaktır.