Bu çalışmanın amacı, İslami finansal okuryazarlık ve buna etki
ettiği düşünülen psikolojik faktörlerin (çaresizlik, dindarlık, mali tatmin) üniversite
öğrencileri üzerindeki etkisinin araştırılmasıdır.
Yapılan çalışma ile öğrencilerin İslami finansal okuryazarlık düzeyleri ve bununla
ilişkili olduğu düşünülen psikolojik faktörlerin analiz edilmesi, elde edilen
bulguların literatüre kazandırılması
ve bu alanda kullanılmak üzere bir ölçek geliştirilmesi planlanmaktadır. Bu
amacı gerçekleştirmek üzere, Abdul Rahim vd. (2016) tarafından geliştirilen
ölçek bir grup üniversite öğrencisi üzerinde test edilmiştir. Çalışmanın
verileri Kahramanmaraş Sütçü İmam Üniversitesi’ndeki 640 öğrenciye dağıtılan
anket formlarından sağlanmış ve elde edilen veriler analiz edilmiştir. Araştırmadan
elde edilen bulgular İslami finansal okuryazarlık için geçerli ve güvenilir bir
ölçeğin varlığına işaret etmektedir. Analiz sonuçları, öğrencilerin İslami
finansal okuryazarlık düzeylerinin yüksek olduğunu, kadınların erkeklere oranla
İslami finansal okuryazarlıkta daha ilerde olduklarını göstermektedir. Ayrıca,
İslami finansal okuryazarlık ile dindarlık arasında pozitif ve anlamlı bir
ilişkinin olduğu gözlemlenmiştir. Yine öğrencilerin İslami finansal okuryazarlık düzeyleri
arttıkça çaresizlik eğilimleri azalmakta ve dini eğilimleri ile finansal
memnuniyetleri ise artış göstermektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 23 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |