Kurumsal
Girişimcilik, firmaların rekabet avantajı elde edebilmek için yöneldikleri
önemli olgulardan biridir. Girişimcilik faaliyetinin birey ötesinde, kurumsal boyutta
olması örgütün girişim sürecindeki etkinliği ve verimliliği üzerinde
belirleyicidir. Kurumsal girişimcilik faktörünün, işletmelerin rekabet şartları
içerisinde daha uzun dönemde varlıklarını devam ettirebilmeleri için gerekli
olduğu varsayılmaktadır. Bu araştırma, firmaların demografik özellikleri ile
kurumsal girişimcilik eğilimleri arasında bir ilişki olup olmadığını incelemeyi
amaçlamaktadır. Bu değişkenler arasındaki ilişkileri incelemek ve veri toplamak
amacıyla anket tekniği kullanılmıştır. Değişkenler arası ilişkileri belirlemek
için verilere bağımsız örneklem T-testi ve tek yönlü Anova testleri uygulanmıştır.
Araştırmanın anketleri, İstanbul Sanayi Odası ilk 500 Büyük Sanayi Kuruluşu
listesinde yer alan 175 firma yöneticisinden elde edilmiştir. Elde edilen
araştırma bulgularına göre kurumsal girişimcilik eğilimlerinin firmaların çalışan
sayısı ile farklılık gösterdiği tespit edilirken; sektör, katılımcıların
unvanı, işletme yaşı ve İSO sıralamalarına göre bir farklılık göstermediği
belirlenmiştir.
Firma Özellikleri Kurumsal Girişimcilik Kurumsal Girişimcilik Eğilimi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ekim 2018 |
Kabul Tarihi | 6 Eylül 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 33 |