Bu çalışmada, turizmde kullanılan destinasyon tanıtım
filmlerinin içerik çözümlemesi yapılarak filmlerin amacı, hedef kitlesi,
anlatım biçimi ve destinasyon özelliklerinin nasıl aktarıldığına yönelik
çıkarımlarda bulunmak amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda araştırmada öncelikle konuyla ilgili yazın taraması
yapılmış, ardından 2017 yılında CIFFT (Comité International des Festivals du
Film Touristique, Uluslararası Turizm Film Festivalleri Komitesi) tarafından
düzenlenen festivalde, 109 film arasından CIFFT komitesini oluşturan üye 17
turizm film festivalinin oylarıyla belirlenen en iyi on turizm filminin içerik
çözümlemesi yapılmıştır. Çözümleme sonucunda elde edilen bulgular, medya etkisi
ve tanıtım filmleri ile destinasyon imajı arasındaki ilişki bağlamında
değerlendirilmiştir. Bulgulara göre, incelenen destinasyon tanıtım
filmleri amaçları, odaklanılan destinasyon türü ve hedef kitle bakımından
farklılık göstermektedir. Diğer taraftan destinasyon bağlamındaki kategoriler
açısından özellikle turizm işletmeleri (konaklama olanakları) ve
ulaşılabilirlik kategorileri çerçevesinde filmler yeterli bilgi içeriğine sahip
değildir.
turizm destinasyon tanıtım filmi destinasyon imajı içerik çözümlemesi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 1 Haziran 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Sayı: 34 |