Kurslar, ön lisans, lisans ve lisansüstü düzeyi gibi dört farklı seviyede verilen rehberlik eğitimi; alanyazında üzerinde en çok durulan ve tartışılan konuların başında gelmektedir ve konu üzerinde hatırı sayılır bir bilgi birikimi oluşmuştur. Ancak, rehberlik eğitiminin hangi seviyede verilmesi gerektiği yönünde 1992 yılında başlayan tartışmalar hâlâ sonuca kavuşturulamamış, durum eskisinden daha parçalı bir hal almıştır. Araştırmada, tartışılmaya başlamasının üzerinden geçen çeyrek asır boyunca konunun hangi paydaşlar tarafından ele alındığı ve günümüzdeki durumuna nasıl gelindiği sorununa yanıt aranmaktadır. Bu amaçla ilgili alanyazın taranmış, farklı paydaşların konu hakkındaki görüşleri kavramsal olarak ele alınmıştır. Araştırma sonucunda ortaya çıkan duruma göre; Kültür ve Turizm Bakanlığı, üniversiteler, Turist Rehberleri Birliği, Yükseköğretim Kurumu ve Türkiye Seyahat Acenteleri Birliği olmak üzere beş farklı paydaş arasındaki koordinasyonsuzluk ve güç çatışması arasında kaldığı için turizm rehberliği eğitiminin parçalanmış yapısına çözüm bulunamamış, durum günümüzde daha da parçalı bir hal almıştır.
Turist rehberliği eğitimi turist rehberliği kursları parçalı yapı sorunu
Presently conducted at four various levels such as courses, associate's degree, undergraduate, and graduate, tour guide training in Turkey is a highly-debated and much-dwelled-on subject in the relevant literature, which has led to a considerable body of related knowledge. However, debates that began in 1992 about the level at which guide-tranining should be conducted have still not come to fruition; instead, the matter has become more fragmented. This research seeks answers to the questions of which stakeholders have discussed the matter over the past quarter century and of how the current state of the debates was reached. To that end, a conceptual discussion, informed by a literature scan, of the relevant views of different stakeholders is presented here. According to the results of the study, the problem of fragmentation in tour guide training is lacking a solution because of being caught in the midst of absence of coordination as well as of power conflict between five different stakeholders; namely, the Ministry of Culture and Tourism, universities, the Union of Tourist Guides, the Council of Higher Education, and the Association of Turkish Travel Agencies. Consequently, the matter has become even more fragmented.
Tourist guiding education tourist guiding training courses problem of fragmentation
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 15 Mayıs 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 50 |