Buçalışmanın amacı, sözleşmeli üretim ile ilgili önemli hususları ve faktörleri belirlemek, üreticilerin küresel tedarik zincirindeki rolünü anlamaktır.Çalışma içinderinlemesine mülakatla yedi sözleşmeli üreticinin marka geliştirme, tasarım, tedarik, eğitim, ar-ge, kalite kontrol ve denetim konularında görüşleri alınmıştır. Daha sonra derinlemesine mülakat sonuçları doğrudan alıntılarla verilmiştir. Katılımcıları seçmek için, amaçlı örneklem uygulanmıştır. Veriler, sözleşmeli üst düzey yedi yönetici ile yüz yüze yarı yapılandırılmış görüşmeler yoluyla toplanmıştır. Görüşmeler dijital olarak kaydedilmiş, yazıya dökülmüş ve kodlanmıştır.Elde edilen sonuçlara göre firma büyüklükleri 220 işçiden 1240 işçiye kadar değişmektedir. Sözleşmeli üreticilere eğitim verilmesi, çalışanlara yatırım yapılması ve üniversite sanayi işbirliğinin çok önemli olduğu belirtilmiştir. Sözleşmeli üreticilerin marka oluşturmaları bu konuda bir amaçlarının olmasına ve büyüme hedefini takip etme yeteneklerine bağlıdır. Sözleşmeli üretimde ürün üzerinde kontrol kaybının olması gibi risklerin üstesinden gelebilmek için firmaların kendi markalarını yaratmaları ve fason üretimi kademeli olarak belirli bir seviyeye çekmeleri gerekmektedir.Bu çalışmanın kısıtı araştırmanın sadece Kahramanmaraş sanayi bölgesinde yapılmış olması, bu bölgedeki sözleşmeli üreticilerin çelik tencere, ip örgü ve tekstil alanında yoğunlaşmasından sadece bu sektörlerin araştırılmış olmasıdır.Firmaların sözleşmeli üreticileri seçerken karşılaştıkları ve ilgilenmeleri gereken temel konular, sözleşmeli üreticilerin marka geliştirmelerinin önündeki engeller ele alınmıştır. Literatürde sözleşmeli üretim konusunda çok az Türkçe çalışma bulunmaktadır.
Sözleşmeli Üretim Fason Üretim Dış Kaynak Markalaşma Tasarım
The aim of this study is to identify the important aspects and factors related to contract manufacturing, to understand the role of manufacturers in the global supply chain.Seven contracted manufacturers with in-depth interviews, evaluated brand development, design, procurement, training, R&D, quality control and inspection issues, and their opinions were received. Later, in-depth interview results were given with direct quotations. Purposeful sampling was used to select the participants. The data were collected through face-to-face semi-structured interviews with seven senior executives under contract. Interviews were digitally recorded, transcribed and coded. Firm sizes vary from 220 workers to 1240 workers. It was stated that training contracted producers, investing in employees and university-industry cooperation are very important. Contract manufacturers' branding depends on their goal and their ability to pursue growth targets. In order to overcome the risks such as the loss of control over the product in contract manufacturing, companies need to create their own brands and gradually increase the contract manufacturing to a certain level.The limitation of this study is that the research was conducted only in the industrial zone of Kahramanmaraş, and only these sectors were researched since the contracted producers in this region were concentrated in the fields of steel pots, rope knitting and textile.The main issues that companies face and should be concerned with when choosing contract manufacturers, and the barriers to brand development by contracted manufacturers are discussed. There are very few studies in Turkish on contract manufacturing in the literature.
Contractual Manufacturing Subcontracting Outsourcing Branding Design
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Finans |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Temmuz 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Nisan 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 51 |