Bu araştırmanın temel amacı, otel işletmeleri çalışanlarının örgütsel dışlanma algılarının, iş tatmini düzeylerine ve işten ayrılma niyetlerine etkisinin belirlenmesidir. Bu amaç doğrultusunda geliştirilen model, ampirik olarak test edilmiştir. Araştırmada kullanılan verilerin elde edilmesi için Konya’da hizmet veren 4 ve 5 yıldızlı otel işletmelerinde çalışan 345 kişiye ulaşılmıştır. Veriler anket tekniği ile toplanmıştır. Araştırmanın istatistiksel analizleri SPSS 25 ve G*Power programları yardımıyla değerlendirilmiştir. Araştırmanın hipotezleri lineer regresyon analizi ile gerçekleştirilmiştir. Çalışmanın gücü ise % 5 Tip 1 hata ve d= 0,5 etki büyüklüğü ile % 89 olarak tespit edilmiştir. Çalışma sonucunda örgütsel dışlanmanın, iş tatminini olumsuz yönde, işten ayrılma niyetini ise olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. Çalışma sonuçlarının örgütsel dışlanma ile ilgili yaygın bilgi çerçevesine katkıda bulunması beklenilmektedir. Araştırmanın sınırlılıkları ve sonuçlar doğrultusunda konaklama endüstrisine yönelik geliştirilebilecek öneriler, çalışmanın sonunda tartışılmaktadır.
Örgütsel Dışlanma İş Tatmini İşten Ayrılma Niyeti Otel İşletmesi Turizm.
The main purpose of this study is to investigate the effect of workplace ostracism perceptions of hotel employees on their job satisfaction levels and turnover intentions. The model developed for this purpose has been tested empirically. In order to obtain the data used in the research, 345 people working in 4 and 5 star hotels in Konya were reached. The data were collected by questionnaire technique. Statistical analyzes of the research were evaluated with the help of SPSS 25 and G*Power programs. The hypotheses of the research were carried out by linear regression analysis. The power of the study was determined as 89% with 5% Type 1 error and d= 0.5 effect size. As a result of the study, it was determined that workplace ostracism affects job satisfaction negatively and affects turnover intention positively. The results of the study are expected to contribute to the widespread knowledge framework about workplace ostracism. Limitations of the research and suggestions that can be developed for the accommodation industry in line with the results are discussed at the end of the study.
Workplace Ostracism Job Satisfaction Turnover Intention Hotel Enterprise Tourism.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 10 Kasım 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 28 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 31 Mayıs 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 53 |