Bu araştırmada turistik ürün, konaklama tipi memnuniyeti ve tekrar ziyaret niyeti arasındaki ilişkinin ortaya çıkarılması amaçlanmaktadır. Ayrıca turistlerin demografik özellikleri çerçevesinde turistik ürün, konaklama tipi memnuniyeti ve tekrar ziyaret niyeti faktörleri arasında farklılık içerip içermediği irdelenmiştir. Bu doğrultuda, Antalya’nın doğusunda yer alan turizm bölgelerinde anket çalışması ile veriler elde edilmiştir. İlgili alan yazın taranarak anket uyarlaması yapılmıştır. Veriler, kolayda örnekleme yöntemiyle iki çalışma grubundan farklı zamanlarda elde edilmiştir. Birinci gruptan sağlanan veriler ile AFA, ikinci gruptan sağlanan veriler ile DFA yapılmış ve YEM analizi gerçekleştirilmiştir. Netice itibariyle DFA modelinin ve faktörlerden önermelere giden yolların iyi bir uyum indeksine sahip olduğu tespit edilmiştir. Faktörler arasında anlamlı ve pozitif bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ortak alanlar ile fiziksel alanlar, hizmetler ile personel davranışı, hizmetler ile fiziksel alanlar, personel ile fiziksel alanlar arasında yüksek düzeyde bir ilişki; ortak alanlar ile hizmetler ve HD Sistemi ile Otel TZN arasında orta düzey bir ilişki olduğu saptanmıştır.
Turistik ürün Konaklama Tipi Memnuniyeti Tekrar Ziyaret Niyeti Antalya
In this study, it is aimed to reveal the relationship between touristic product, accommodation type satisfaction and revisit intention. In addition, it has been examined whether there is a difference between touristic product, accommodation type satisfaction and revisit intention within the framework of the demographic characteristics of the tourists. In this direction, data were obtained through a survey in the tourism regions located in the east of Antalya. The survey was adapted by investigating the relevant literature thoroughly. Data were obtained from two study groups at different times by convenience sampling method. EFA was performed with the data from the first group, CFA was performed with the data from the second group and SEM analysis was performed. As a result, it has been determined that the CFA model and the paths from the factors to the propositions have a good fit index. It was concluded that there was a significant and positive relationship between the factors. ; It has been determined that there is a high level of relationship between common areas and physical areas, services and staff behavior, services and physical areas, staff and physical areas, and also a moderate relationship between common areas and services, HD System and Hotel Revisit intention.
Touristic Product Accommodation Type Satisfaction Revisit Intention Antalya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Turizm (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 28 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 8 Eylül 2023 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Sayı: 58 |