High-tech products, which have a dominant share in global markets, have significant value both for the countries that sell them and for the countries that buy them. The competitive advantage of the exporter countries in these products arouses a research curiosity. Moreover, since these countries are mostly in the developed markets group, the extent to which hightech exports are realized efficiently draws attention as a second research question. In addition to all these, the relationship between export efficiency and global competitiveness in related products constitutes the third and final research question. In this study, the aforementioned three research questions are answered using three different methods and answers are presented for countries that want to export high-tech products. It has been observed that exporting effectively makes a significant difference on the global competitiveness of high-tech products. Countries should channel their economic power to
high-tech export, and that the country's wealth should be used efficiently in the financing of foreign trade. ade
Export efficiency Export management Competitiveness International trade
Küresel pazarlarda baskın bir paya sahip olan yüksek teknoloji ürünleri hem bunları satan ülkeler hem de satın alan ülkeler için önemli bir değere sahiptir. İhracatçı ülkelerin bu ürünlerdeki rekabet üstünlüğü araştırma merakı uyandırmaktadır. Ayrıca bu ülkelerin çoğunlukla gelişmiş pazarlar grubunda yer alması nedeniyle yüksek teknoloji ihracatının ne ölçüde verimli gerçekleştirildiği de ikinci bir araştırma sorusu olarak dikkat çekmektedir. Tüm bunlara ek olarak, ilgili ürünlerde ihracat verimliliği ve küresel rekabet gücü arasındaki ilişki üçüncü ve son araştırma sorusunu oluşturmaktadır. Bu çalışmada yukarıda bahsedilen üç araştırma sorusu üç farklı yöntem kullanılarak cevaplandırılmış ve yüksek teknolojili ürün ihraç etmek isteyen ülkeler için cevaplar sunulmuştur. Etkin ihracat yapmanın ileri teknoloji ürünlerin küresel rekabetçiliğinde anlamlı bir farklılık yarattığı gözlemlenmiştir. Ülkelerin ekonomik güçlerini ileri teknoloji ürünlerin ihracatına yöneltmeleri ve böylece ülke
zenginliklerinin uluslararası ticaretin finansmanında da etkin olarak kullanılması önerilmektedir.
İhracat etkinliği İhracat yönetimi Rekabetçilik Uluslararası ticaret
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomik Entegrasyon, İthalat İhracat Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 17 Ocak 2024 |
Kabul Tarihi | 30 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 60 |