Günümüzde gelişen teknoloji ile birlikte kurum ve kuruluşlar daha geniş kitlelere ulaşmayı hedeflemektedir. Bu kitlelere ulaşmak amacıyla çeşitli görsel ve işitsel mesajlar hazırlanmaktadır. Kurum ve kuruluşlar hazırlamış olduğu bu mesajları bireylere ulaştırma ihtiyacı duymaktadır. Ulaştırılmak istenen mesajlar çeşitli iletişim araçlarıyla hedef kitleye ulaştırılmaktadır. Bu iletişim araçlarından biri olan posterler gönderilmek istenen mesajları çeşitli görseller aracılığıyla ulaştırmayı mümkün kılmaktadır. Bu araştırma kapsamında, NATO tarafından hazırlanan ve iletilen mesaj açısından benzer içeriğe sahip olan posterlerin AOI (ilgi alanı) belirlenmiş ve bu posterler karşılaştırmalı olarak analiz edilmiştir. NATO’nun kuruluş amacı, misyonu ve faaliyetleri göz önünde bulundurularak NATO tarafından çeşitli amaçlarla hazırlanan ve halkla buluşturulan bu posterlerin amaçlarına ne derece ulaştığı ve hedef kitle açısından nasıl algılandığı anlaşılmaya çalışılmıştır. Araştırmada nörobilim yöntemlerinden Eye Tracking (Göz Takip) ile GSR (Deri İletkenliği) yöntemleri kullanılmıştır. Posterlerin iletmiş olduğu mesajların ve görsel içeriklerin katılımcılar üzerindeki etki düzeyi tespit edilmeye çalışılmıştır. GSR (Deri İletkenliği) verileri incelendiğinde; posterler üzerinde görsellerin olduğu posterlerin daha yüksek değerlere sahip iken posterler üzerinde sadece yazı bulunan görsellerin daha düşük düzeyde değerlere sahip olduğu tespit edilmiştir.
Today, along with the developing technology, institutions and organizations aim to reach a wider audience. Various visual and audio messages are prepared to reach these audiences. The Institutions and organizations need to convey these messages to individuals. The messages to be conveyed are delivered to the target audience through various communication tools. Posters, one of these communication tools, make it possible to convey the messages desired to be sent via various visuals. Within the scope of this research, the AOI (area of interest) of the posters prepared by NATO and having similar content in terms of the message conveyed were determined and these posters were analyzed comparatively. Considering NATO's founding purpose, mission and activities, it has been tried to understand how these posters which were prepared by NATO for various purposes and brought to the public, reached their goals and how they were perceived by the target audience. Eye Tracking and GSR (Skin Conductivity) methods, which are among the neuroscience methods, were used in the study. The effectiveness level of the messages and visual contents conveyed by the posters on the participants was tried to be determined. When GSR (Skin Conductance) data were analyzed, it was found that the posters with visuals on the posters had higher values, while the visuals with only text on the posters had lower values.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Pazarlama Teknolojisi, Pazarlama (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 22 Mart 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 22 Mart 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Kasım 2023 |
Kabul Tarihi | 20 Şubat 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 61 |