Throughout its millennia of adventure, theatre has served as a mirror of society, reflecting changing cultural norms and technological developments. With the expansion of the individual use of technology, the viewing behaviour of the theatre audience has also transformed. In addition to television, cinema and broadcasting platforms, the use of social media tools affects viewing habits by changing performance dynamics. The research, which examines the evolution of the audience by focusing on the impact of new technologies, tries to determine the nature of today's viewing habits by referring to the views of the audience and theatre professionals. The aim of this study is to contribute to the field by enabling theatre professionals to have an idea about audience orientations by investigating the views of the audience on the impact of technology and social media on theatre viewing habits. In this study, which was designed as a descriptive research, qualitative and quantitative data were collected online and analysed according to their types. The results of the study showed that the series on digital platforms and the use of social media has a negative impact on viewing habits. The research shows that in order to continue to create an alternative to the content on social media and digital platforms, the durations of plays should be reshaped according to viewing habits.
Performing Arts Theatre Audience Technology Digital Platform Social Media
Tiyatro, binlerce yıllık serüveni boyunca değişen kültürel normları ve teknolojik gelişmeleri yansıtarak toplumsal bir ayna görevi görmüştür. Teknolojinin bireysel kullanım alanının genişlemesiyle birlikte tiyatro seyircisinin izleme davranışı da dönüşmüştür. Televizyon, sinema ve yayın platformlarının yanında sosyal medya araçlarının kullanımı performans dinamiklerinin değiştirerek izleme alışkanlıklarını etkilemektedir. Seyircinin evrimini, yeni teknolojilerin etkisine odaklanarak inceleyen araştırma seyirci ve tiyatro profesyonellerinin görüşlerine başvurarak günümüzdeki izleme alışkanlıklarının niteliğini belirlemeye çalışmaktadır. Bu çalışmanın amacı seyircilerin, teknolojinin ve sosyal medyanın tiyatro izleme alışkanlığına etkisi üzerindeki görüşlerini araştırarak tiyatro profesyonellerinin seyirci yönelişleri hakkında fikir sahibi olmasını sağlayarak alana katkı sunmaktır. Betimsel bir araştırma olarak kurgulanan bu çalışmada nitel ve nicel veriler çevrimiçi olarak toplanmış̧ türlerine göre analiz edilmiştir. Araştırmanın bulguları dijital platformlardaki dizilerin ve sosyal medya kullanımının izleme alışkanlığını olumsuz yönde etkilediğini ortaya koymuştur. Araştırma sosyal medya ve dijital platformlardaki içerikler karşısında bir alternatif oluşturmaya devam edebilmek için oyun sürelerinin izleme alışkanlıklarına göre yeniden şekillenmesi gerektiğini göstermektedir.
Sahne Sanatları Tiyatro İzleyicisi Teknoloji Dijital Platform Sosyal Medya
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Çağdaş Tiyatro Çalışmaları, Sanat Sosyolojisi, Sanat Eleştirmenliği, Sanat Tarihi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 16 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Nisan 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 62 |