Bu çalışmanın amacı, ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonu ile tutumları arasındaki ilişkiyi ortaya koymaktır. Çalışma evrenini Diyarbakır ilinin Lice ilçesindeki devlet okullarında okumakta olan ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır (N=845). Çalışma evreninden örneklem seçimi oranlı küme yöntemiyle yapılmıştır. Örnekleme ilköğretim 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinden 540 öğrenci alınmıştır. Araştırmaya ilişkin veriler araştırmacılar tarafından geliştirilen “Türkçe Dersi Motivasyon Ölçeği” ve “Türkçeye Yönelik Tutum Ölçeği” aracılığı ile toplanmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen “Türkçe dersi motivasyon ölçeği” nin Cronbach Alpha değeri; 0.75 ve “Türkçeye Yönelik Tutum Ölçeği” nin Cronbach Alpha değeri; 0.76 olarak bulunmuştur. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin motivasyon düzeyi % 59,8 ve =2.61 ile “katılıyorum” şeklindedir. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine ilişkin tutum düzeyi % 69,5 ve =2.68 ile “Katılıyorum” şeklindedir. 3. 4. ve 5. sınıf öğrencilerinin Türkçe dersine yönelik motivasyonu ile tutumu arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki vardır (r=0.555).
Türkçe dersi ilköğretim 3.4.5. sınıf öğrencisi motivasyon tutum ilişki
The purpose of this research is creating the relationship between the motivation to Turkish lesson of the students attending 3rd, 4th and 5th class in primary schools and their behaviors. Field of study is constituted by the students attending 3rd, 4th and 5th class in government primary schools in Lice/Diyarbakır (N=845). Choosing sample in the field of study is created by proportional cluster sampling. 540 students attending 3rd, 4th and 5th class in primary schools are chosen to sampling. The data related to research are collected by using ‘Turkish Lesson Motivation Scale’ and ‘Turkish Approach Scale’ which developed by researchers. Cronbach Alpha Figure of the ‘Turkish Lesson Motivation Scale’ developed by the researchers is 0.75 and Cronbach Alpha Figure of the ‘Turkish Approach Scale’ is 0.76. The motivation level related to Turkish lesson of the students attending 3rd, 4th and 5th class is % 59,8 and ‘accept’ with X = 2.61. The Approach level related to Turkish lesson of the students attending 3rd , 4 th and 5th class is % 69.5 and ‘accept’ with X = 2.68. There is a positive and semantic relationship between the motivation and approach of the students attending 3rd, 4th and 5th class (r=0.555).
Turkish lesson students attending 3rd 4th and 5th class in primary school motivation attitude
Diğer ID | JA36UG45RR |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Temmuz 2016 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 3 Sayı: 2 - Cilt: 3 Sayı: 2 |