Krizler her yerde her zaman karşılaşılabilecek olaylar olarak kamu yönetimi içerisinde ve dolayısıyla yerel yönetimler düzeyinde de meydana gelen olaylardır. Hızlı bir şekilde cevap verilmesi gereken durumlar olarak krizlerin etkili bir şekilde yönetilmesi gerekmektedir. Bu bağlamda kriz yönetimi krizler başlamadan gerekli tedbirlerin alınması ile başlayan ve krizler sona erene kadar devam eden bir süreçtir. Bu çalışmanın amacı yerel yönetimlerde kriz yönetimi algısını ölçmektir Bu bağlamda çalışmada Kahramanmaraş Büyükşehir Belediyesi özelinde personelin kriz yönetimi algısı ortaya konulmaktadır. Çalışmanın yöntemi nicel araştırma yöntemi ve tekniği ise ankettir. Çalışma kapsamında belediye personeli olan 326 kişiye kriz yönetimi ölçeği uygulanmıştır. Çalışmada elde edilen verilerin analiz edilmesi amacıyla IBM SPSS 20 yazılımı kullanılmıştır. Bu kapsamda frekans analizi, merkezi eğilim istatistikleri, normallik testi, Mann Whitney U Testi ve Kruskal-Wallis testi kullanılarak veriler değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda personelin kriz yönetimi algısının ortalama (min. 3.05- max. 3.87) düzeyde olduğu tespit edilmiştir. Bu bağlamda çalışanların bu algılarının yükseltilmesi için çeşitli öneriler sunulmuştur.
Crises are events that can be encountered anywhere, anytime, and everywhere in public administration as well as at the level of local governments. Since some events need to be responded to quickly, crises need to be managed effectively. In this context, crisis management is a process that starts with taking necessary measures before a crisis starts and continues until it ends. The aim of this study is to measure the perception of crisis management in local governments. In this context, the study reveals the perception of crisis management among the personnel in Kahramanmaraş Metropolitan Municipality. The method of the study is a quantitative research method, and its technique is a questionnaire. Within the scope of the study, the crisis management scale was applied to 326 municipal personnel. IBM SPSS 20 software was used for the data in the study. These data were evaluated using frequency analysis, central tendency statistics, normality test, the Mann Whitney U Test, and the Kruskal-Wallis test. As a result of the study, it was determined that the crisis management perception of the staff was at an average level (min. 3.05-max. 3.87). In this context, various suggestions have been presented to increase these perceptions of employees.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Yerel Yönetimler |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 24 Mart 2025 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 27 Kasım 2024 |
Kabul Tarihi | 10 Şubat 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 9 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.