Bugün Türkiye’de Kur’an merkezli din eğitiminin verildiği mekanlar olan ve
Diyanet İşleri Başkanlığı’na bağlı olarak faaliyet göstermekte olup son yıllarda
sayıları hızla artan Kur’an Kursları; toplumun dini, ahlaki, kültürel yapısının
oluşmasında, bireylerin ve toplumun dindarlık düzeyinin ve ahlaki seviyesinin
yükselmesinde önemli katkıları olan, toplumun bid’at ve hurafelerden
arındırılmasında, dini ve milli aidiyet duygusunun oluşmasında, özellikle de
bayanların sosyalleşmesinde ve benlik saygılarının artmasında çok önemli ve
belirleyici bir fonksiyon icra etmektedir. Bu fonksiyonlarıyla bireylerin
hayatına olumlu anlamda yön veren bu eğitim kurumları Din Psikolojisi
açısından araştırılmaya değer en önemli yaygın din eğitimi kurumlarıdır.
Bu araştırma Kur’an Kurslarında öğrenim gören yetişkin bayan öğrencilerin
bu kurslarda aldıkları Kur’an ve dini bilgiler eğitiminin öğrencilerin benlik
saygılarına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılan bir alan araştırmasıdır.
Saha araştırması şeklinde yürütülen çalışmada Survey metodu kullanılmış ve
araştırmaya katılanların benlik saygısı düzeyini ölçmek için ise Rosenberg
Benlik Saygısı Ölçeği kullanılarak Kur’an kurslarının öğrencilerin Benlik
Saygısı düzeylerine etkisi incelenmiştir. Araştırmada elde edilen verilerin
istatistiksel analizinde SPSS v20.0 (Statiscal Package for Social Sciences) paket
programı kullanılmış, verilerin çözümlenmesinde ise frekans analizi, aritmetik
ortalama, standart sapma, yüzde gibi betimsel istatistiklerden faydalanılmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2017 |
Kabul Tarihi | 10 Haziran 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 3 Sayı: 2 |