Bu araştırmanın amacı Gençlik ve Spor
Bakanlığı’na bağlı yurtlarda kalan üniversite öğrencilerinin sosyal uyum düzeylerinin
incelenmesidir. Ayrıca araştırmaya katılan öğrencilerin aile çevresine uyum,
sağlıkla ilgili uyum, sosyal uyum, heyecanlarla ilgili uyum düzeylerinin cinsiyet,
yaş, öğrenim gördükleri fakülte, öğrenim gördükleri sınıf, sosyo-ekonomik
düzeyleri, daha önce yurtta barınıp barınmama durumlarına göre farklılaşıp
farklılaşmadığını belirlemeyi amaçlamıştır. Araştırma niteliği ve
gerçekleştirme biçimi itibariyle niceliksel ve ilişkisel tarama yöntemiyle
yapılmıştır. Araştırma Niğde ilinde Gençlik ve Spor Bakanlığı’na bağlı farklı
yurtlarda kalan ve Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi’nde öğrenimine devam eden
440 üniversite öğrencisi üzerinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 211 kız,
229 erkek öğrenci katılmıştır. Çalışma grubunun % 48’ini kız öğrenciler, % 52’sini
erkek öğrenciler oluşturmaktadır. Araştırmada veriler H. M. Bell ve R. M. Doli
tarafından California Stanford Üniversitesinde geliştirilen ve ülkemizde Remzi
Öncül tarafından Türkçeye uyarlanan Sosyal Uyum Envanteri ve araştırmacı
tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” aracılığıyla elde edilmiştir.
Araştırma verileri Bağımsız Örneklem t Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi, Bonferroni
Çoklu Karşılaştırma Testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma
sonucunda bulgular aile çevresine uyum, sağlıkla ilgili uyum, heyecanlarla
ilgili uyumun, cinsiyete göre değiştiğini, aile çevresine uyum ve heyecanlarla
ilgili uyumun öğrenim gördükleri fakülteye göre değiştiğini, aile çevresine
uyumun daha önce yurtta kalma durumuna göre değiştiğini ortaya çıkarmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 15 Mayıs 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 5 Sayı: 2 |