Akreditasyon, farklı meslek disiplinleri için farklı süreçler ile tanımlansa da, özünde aynı dili konuşmak ve asgari düzeyde beklentileri tarif etmek anlamına gelmektedir. Çoğu zaman “aynılaştırma” olarak görülen bu sistemde algılananın aksine “farklılaşma”nın öne çıktığını görmek mümkündür. Akreditasyon süreci aynı zamanda programların kalitenin yükselmesi ve hedeflerinin karşılanmasında önemli roller üstlenmektedir.
Bu çalışmada farklı ülkelerde farklı biçimlerde işlenen akreditasyon süreci İngiltere’de Peyzaj Mimarlığı mesleğinin çatı örgütü Peyzaj Enstitüsü (Landscape Institute) örneğinde incelenmiş, ülkemizde bu konuda gerek akademik, gerekse mesleki anlamda yürüyen çalışmalar ile karşılaştırmalı yorumlanmıştır.
Even though accreditation is defined via different processes in different disciplines, it essentially means using the same language and describing minimum expectations. Contrary to what is perceived, the "differentiation" stands out in this system, rather than "homogenization". Accreditation processes play important roles on increasing the quality and achieving the targets of the programs.
In this study, program accreditation which has different processes in different countries is presented in the case of Landscape Institute, the professional organization of Landscape Architecture in the UK, and compared and interpreted with both academic and professional studies in Turkey.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mimarlık |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 4 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 2020 Sayı: Özel Sayı - Peyzaj Mimarlığında Akreditasyon |