Bu araştırmada öğretmenlerin ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalarının, yaşam doyumlarının ve psikolojik kırılganlıklarının mutluluk korkusu ile ilişkisi incelenmiştir. Çalışma grubu; 2020-2021 eğitim-öğretim yılında Hakkari ili merkez ve ilçelerinde görev yapan ve araştırmaya gönüllü katılan 738 öğretmenden oluşmaktadır. Bu araştırmada verilerinin toplanmasında Kişisel Bilgi Formu, Mutluluk Korkusu Ölçeği, İlişkilerle İlgili Bilişsel Çarpıtmalar Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Psikolojik Kırılganlık Ölçeği kullanılmıştır. Yapılan analiz sonucunda mutluluk korkusu ile ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar arasında orta seviyede olumlu yönde, yaşam doyumu arasında olumsuz yönde düşük seviyede ve psikolojik kırılganlık arasında düşük seviyede olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Yaşam doyumu ile ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar ve psikolojik kırılganlık arasında düşük seviyede olumsuz yönde, ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar ile psikolojik kırılganlık arasında olumlu yönde anlamlı bir ilişki olduğu belirlenmiştir. Mutluluk korkusu üzerinde ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmaların, yaşama ilişkin doyumun ve psikolojik kırılganlığın yordanıp yordanmadığını tespit etmek için Aşamalı Regresyon analizi kullanılmıştır. Analiz sonucunda mutluluk korkusu üzerinde ilişkilerde bilişsel çarpıtmalar, yaşam doyumu ve psikolojik kırılganlık değişkeninin istatistiksel olarak anlamlı bir etkisi olduğu belirlenmiştir.
mutluluk korkusu yaşam doyumu ilişkilerle ilgili bilişsel çarpıtmalar psikolojik kırılganlık. fear of happiness life satisfaction interpersonal cognitive distortions psychological vulnerability
Bu makalenin yazımında emeği geçen ve çalışmamın her aşamasında bilgi ve deneyimi ile desteğini hiç esirgemeyen, dönütleriyle çalışmamın daha iyi olmasına katkı sağlayan, 2021 yılında Koronavirüs nedeniyle aramızdan ayrılan değerli hocam Dr. Öğr. Sayın Üyesi Selami Tanrıverdi’ye sonsuz teşekkürlerimi sunarım.
This study examined the relationship of teachers' interpersonal cognitive distortions, life satisfaction, and psychological vulnerability on fear of happiness. The study group consists of 738 teachers who work in the center and districts of Hakkari province in the 2020-2021 academic year and voluntarily participated in the research. Personal Information Form, Fear of Happiness Scale, Interpersonal Cognitive Distortions Scale, The Satisfaction with Life Scale, and Psychological Vulnerability Scale were used to collect data in this study. As a result of the analysis, it was determined that there was a moderately positive relationship between fear of happiness and interpersonal cognitive distortions, a low negative relationship between life satisfaction, and a low-level positive relationship between psychological vulnerability. It was determined that there was a low-level negative relationship between life satisfaction and relationship-related cognitive distortions and psychological vulnerability, and a positive significant relationship between relationship-related cognitive distortions and psychological vulnerability. Stepwise Regression analysis was used to determine whether interpersonal cognitive distortions, satisfaction with life, and psychological vulnerability were predicted on fear of happiness. As a result of the analysis, it was determined that cognitive distortions, life satisfaction, and psychological vulnerability variable had a statistically significant effect on fear of happiness.
fear of happiness life satisfaction interpersonal cognitive distortions psychological vulnerability
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Ekim 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 14 Sayı: Ek 1 |