Bu araştırmanın amacı, Gestalt Odaklı Olumlu Ebeveynlik Destek Programının etkililiğini değerlendirmektir. Araştırmanın örneklemi, amaçlı örnekleme yoluyla seçilen 36 ebeveynden (33 anne ve 3 baba) oluşmaktadır. Deney grubunda 13 katılımcı, plasebo grubunda 12 katılımcı ve kontrol grubunda 11 katılımcı yer almıştır. Araştırmada Demografik Bilgi Formu (DBF), Çok Boyutlu Ebeveyn Mükemmeliyetçiliği Ölçeği (ÇBEMÖ), Ebeveyn Çocuk İlişkisi Ölçeği (EÇİO), Ebeveyn Olarak Ben Ölçeği (EOB) ve Alabama Çocuk Yetiştirme Anketi (AÇYA) ölçüm araçları kullanılmıştır. Deney grubunun ön test ve son test puanları tüm boyutlar için anlamlı farklılıklar göstererek programın etkili bir müdahale olduğunu göstermiştir. Deney, plasebo ve kontrol grubu son test puanları karşılaştırıldığında, ebeveyn mükemmeliyetçiliğinin üç alt boyutunda, ebeveyn-çocuk ilişkisinin tüm boyutlarında ve olumlu ebeveynlik puanında anlamlı farklılıklar bulunmuştur. İleri analizler, tüm anlamlı farklılıkların deney grubu lehine olduğunu ortaya koymuştur. Bu bulgu, programın 2-9 yaş arası çocuğu olan ebeveynler için etkili bir uygulama olduğunu göstermektedir. Son olarak, olumlu ebeveynlik boyutunun son test puanları da deney grubu ön test puanları ve kontrol grubu son test puanlarına göre anlamlı bir şekilde farklılaşarak çalışmanın hipotezini doğrulamış ve programın olumlu ebeveynlik uygulamaları geliştirmedeki etkililiğini vurgulamıştır.
pozitif/olumlu ebeveynlik programı Gestalt terapi olumlu ebeveynlik ebeveyn çocuk ilişkisi ebeveyn mükemmeliyetçiliği ebeveyn öz düzenleme becerileri
TÜBİTAK
221K527
TÜBİTAK 1002 Hızlı Destek Programı tarafından desteklenen 221K527 numaralı proje kapsamında yapılan çalışmalardan üretilmiştir. Desteklerinden dolayı TÜBİTAK'a teşekkürlerimizi sunarız.
The purpose of this research was to evaluate the effectiveness of the Gestalt Oriented Positive Parenting Support Program. The study sample consisted of 36 parents (33 mothers and 3 fathers) who were selected through purposeful sampling. There were 13 participants in the experimental group, 12 participants in the placebo group, and 11 participants in the control group. The research utilized various measurement tools, such as the Demographic Information Form (DIF), Multidimensional Parental Perfectionism Questionnaire (MPPQ), Parent-Child Relationship Scale (PCRS), Me as a Parent Scale (MPS), and Alabama Parenting Questionnaire (APQ). The experimental group's pre-test and post-test scores showed significant differences for all dimensions, indicating that the program was an effective intervention. When comparing the experimental, placebo, and control group post-test scores, significant differences were found in three sub-dimensions of parental perfectionism, all dimensions of parent-child relationship, and positive parenting score. Further analysis revealed that all significant differences favored the experimental group. This finding shows that the program is an effective application for parents with children between the ages of 2-9. Finally, the post-test scores of the positive parenting dimension also differed significantly according to the experimental group pre-test scores and the control group post-test scores, confirming the hypothesis of the study and highlighting the effectiveness of the program in developing positive parenting practices.
positive parenting program Gestalt therapy positive parenting parent-child relationship parental perfectionism parental self-regulation skills
221K527
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Psikoloji |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 221K527 |
Erken Görünüm Tarihi | 12 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 30 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: Supplement 1 |