Stressful or adverse life events play a role in the development of concurrent or subsequent aggressive behavior. Moreover, coping strategies determine how to react when faced with adverse events. The present study aimed to investigate the mediating roles of coping styles in the relationship between adverse life events and aggression among university students. Three hundred sixteen university students, 213 (67%) female, and 103 (33%) male, participated in this study. The Demographic Information Form, Life Experiences Survey, Coping Style Scale, and Aggression Inventory were applied for data collection. The results showed that males had higher aggression scores than females. Individuals who experienced more adverse life events were more likely to use an emotion-focused coping style and had higher aggression levels than those who experienced more positive life events. When the effects of age and gender were controlled, both emotion-focused and problem-focused coping styles had partial parallel mediating roles in the relationship between adverse life events and aggression. The findings reveal that experiencing adverse life events and using more emotion-focused coping style had a role in increasing aggression, while using problem-focused coping style had a role in reducing aggression. Overall, the findings of this study have important implications for guiding mental health professionals working with university students by showing that the development of effective coping styles for those who experience adverse life events should be supported.
Adverse life events problem-focused coping stress aggression
Yok.
Stresli ya da olumsuz yaşam olayları, saldırgan davranışın gelişimine neden olan veya artıran bir rol oynamak-tadır. Aynı zamanda, başa çıkma yöntemleri olumsuz olaylarla karşılaşıldığında nasıl tepki verileceğini belir-lemektedir. Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinde olumsuz yaşam olayları ve saldırganlık arasında stresle başa çıkma tarzlarının aracılık rolünün incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmaya 213’ü (%67) kadın ve 103’ü (%33) erkek, toplam 316 üniversite öğrencisi katılmıştır. Veri toplamak için Demografik Bilgi Formu, Yaşam Olayları Ölçeği, Stresle Başa Çıkma Tarzları Ölçeği ve Saldırganlık Envanteri uygulanmıştır. Araştırma bulgularına göre, erkeklerin kadınlara göre saldırganlık puanları daha yüksektir. Daha fazla olumsuz yaşam olayları deneyim-lediğini bildiren katılımcıların, daha fazla olumlu yaşam olayları yaşadığını bildiren katılımcılara göre duygu-odaklı başa çıkma tarzı ve saldırganlık puanları daha yüksektir. Yaşın ve cinsiyetin etkisi kontrol edildiğinde olumsuz yaşam olayları ve saldırganlık arasındaki ilişkide stresle hem duygu-odaklı hem de problem-odaklı başa çıkma tarzlarının kısmi aracı role sahip olduğu belirlenmiştir. Olumsuz yaşam olayları ile saldırganlık arasındaki ilişkide duygu-odaklı başa çıkma tarzı saldırganlığı artırıcı bir role sahipken, problem-odaklı başa çıkma tarzı ise saldırganlığı azaltıcı bir role sahiptir. Genel olarak, çalışma kapsamında elde edilen bulguların olumsuz yaşam olayları yaşayanlar için etkili başa çıkma yöntemlerinin geliştirilmesinin desteklenmesi gerektiğini göstererek ruh sağlığı alanında üniversite öğrencileri ile çalışan uzmanlara yol gösterici olacağı düşünülmektedir.
Olumsuz yaşam olayları stres saldırganlık problem-odaklı başa çıkma
Yok.
Yok.
Yok.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Gelişim, Stres, Kişilik ve Bireysel Farklılıklar |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Yok. |
Erken Görünüm Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: Supplement 1 |