Nowadays, with the widespread use of social media, the use of Photoshop is also increasing. This creates a space for people to present their best selves. Individuals applying too much Photoshop to their photos on social media are seen as an indicator of their desire to be approved by others. People monitor and regulate themselves in line with the social selves they want to show. The purpose of this study is to investigate how self-monitoring and photo editing behaviors reflect people's evaluations of their appearance and how this relationship will be reflected in social withdrawal. The participants of the study consisted of 420 female participants. The hypotheses of the study were tested using the moderated mediation model and the mediation model for indirect effect. According to the results of the study, it was observed that the predicted indirect effect of social appearance anxiety on the relationship between photo editing behavior and social withdrawal did not have a significant effect under the moderating role of self-monitoring (moderated mediation) (b = .02, SE = .01, z = 1.22, p = .222; 95% CI [−.01,.04]). However, in the mediating role of social appearance anxiety, the indirect effect of photo editing behavior on social withdrawal was found to be significant (b =.03, SE = .01, z = 5.11, p < .001; 95% CI [.02,.03]). Therefore, it has been observed that people who resort to high rates of photo editing behavior experience social appearance anxiety and, as a result, exhibit high rates of social withdrawal behavior. Considering that negative body image causes negative health-related consequences, the study is expected to contribute to the consequences of excessive Photoshop use. Considering the prevalence of social media today, we expect the results of the study to provide new information to understand the effects of social media.
Photo editing photoshop self-monitoring social withdrawal social appearance anxiety
1919B012204002
Günümüzde sosyal medya kullanımının yaygınlaşması ile beraber photoshop kullanımı da artış göstermektedir. Bu durum insanlara kendi benliklerini en iyi şekilde sergilemeleri için bir alan yaratmaktadır. Bireylerin sosyal medyada fotoğraflarında çok fazla photoshop uygulamaları başkaları tarafından onaylanma isteklerinin bir göstergesi olarak görülmektedir. Kişiler göstermek istedikleri sosyal benlikleri doğrultusunda kendilerini izleyip düzenleme yaparlar. Bu çalışmanın amacı da öz-izleme ve fotoğraf düzenleme davranışlarının kişilerin görünüşlerine yönelik değerlendirmelerine nasıl yansıdığı ve bu ilişkinin sosyal geri çekilmeye nasıl yansıyacağını araştırmaktır. Çalışmanın katılımcıları 420 kadın katılımcıdan oluşmuştur. Çalışmanın hipotezleri yönetici-aracı (moderated mediation) model ve dolaylı etki için aracılık (mediation) modeli kullanılarak test edilmiştir. Çalışmanın sonuçlarına göre; sosyal görünüş kaygısının fotoğraf düzenleme davranışı ve sosyal geri çekilme arasındaki ilişkide öngörülen dolaylı etkisinin, öz izlemenin düzenleyici rolü altında anlamlı bir etkisinin olmadığı görülmüştür (b = .02, SH = .01, z = 1.22, p = .222; %95 CI [−.01, .04]). Ancak sosyal görünüş kaygısının aracılık rolünde, fotoğraf düzenleme davranışının sosyal geri çekilme üzerindeki dolaylı etkisi anlamlı bulunmuştur (b = .03, SH = .01, z = 5.11, p < .001; %95 CI [.02, .03]). Dolayısıyla yüksek oranda fotoğraf düzenleme davranışına başvuran kişilerin sosyal görünüş aksiyetesi yaşadıkları ve bunun sonucunda yüksek oranda sosyal geri çekilme davranışı sergiledikleri görülmüştür. Olumsuz beden algısının sağlık ile ilişkili olumsuz sonuçlar doğurduğu göz önüne alındığında çalışmanın aşırı photoshop kullanımının sonuçlarına dair katkılar sağlaması beklenmektedir. Günümüzde sosyal medyanın yaygınlığı dikkate alındığında çalışmanın sonuçlarının sosyal medyanın etkilerini anlamak için de yeni bilgiler sağlamasını beklemekteyiz.
Fotoğraf düzenleme photoshop öz izleme sosyal geri çekilme sosyal görünüş anksiyetesi
TUBİTAK
1919B012204002
Katkılarından dolayı TUBİTAK'a teşekkür ediyoruz.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sosyal Psikoloji |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 1919B012204002 |
Erken Görünüm Tarihi | 16 Aralık 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 15 Sayı: Supplement 1 |