Amaç: Bu çalışmada, hekim dışı sağlık çalışanlarına yönelik olarak yapılan Kardiyopulmoner Resüsitasyon (KPR) eğitimindeki başarı durumuna etki eden faktörlerin araştırılması amaçlanmıştır.
Gereç ve Yöntemler: Bu çalışma Sakarya İl Sağlık Müdürlüğü Acil Sağlık Hizmetleri Şubesi koordinatörlüğü ve sorumluluğunda Eylül 2021 tarihinde düzenlenen, KPR eğitimine katılan 285 hemşire ve ebe tarafından eğitim sırasında doldurulan ön test ve son test formlarının değerlendirilmesi ile gerçekleştirildi. Elde edilen veriler IBM SPSS 21 programı ile analiz edildi.
Bulgular: Katılımcıların yaş ortalaması 25,06±3,45 yıl ve %85’i kadındı. Eğitime katılanların (n=285) son test başarı puanlarının 74,84±20,11 olduğu tespit edildi. Bu sonucun ön test başarı puanından (38,35±17,15) istatistiksel olarak anlamlı derecede yüksek olduğu saptandı (p<0,001). Ön testte mesleki kıdem ve eğitim durumunun sonuca etki etmezken (sırasıyla; p=0,258, p=0,906), önceden eğitim almış olma ve özgüven duygusunun ise istatistiksel olarak anlamlı düzeyde katkı sağladığı belirlendi (sırasıyla; p=0,006, p= 0,02). Yapılan eğitimin değerlendirmeye alınan tüm parametrelerde başarı düzeyleri artırdığı saptandı.
Sonuç: Ön test aşamasında KPR üzerine önceden eğitim almış olmanın ve özgüven duygusunun olumlu katkısı, mesleki kıdem ve mesleki eğitim durumunun ise herhangi bir etkisi yoktur. Son test aşamasında ise, başarıya etki eden herhangi bir parametre söz konusu olmayıp, özellikle sayısal bilgi gerektiren sorularda tüm parametrelerde başarı seviyeleri artmaktadır.
YOK
Objective: In this study, it was aimed to investigate the factors affecting the success of Cardiopulmonary Resuscitation (CPR) training for non-physician healthcare professionals.
Material and Methods: This study was carried out by evaluating the pre-test and post-test forms filled by 285 nurses and midwives who participated in the CPR training held in September 2021 under the coordination and responsibility of Sakarya Provincial Health Directorate. Emergency Medical Services Branch. Obtained data were analyzed with IBM SPSS 21 program.
Results: The mean age of the participants was 25.06±3.45 and 85% were female. It was determined that the participants' (n=285) post-test success scores were 74.84±20.11. This result was found to be statistically significantly higher than the pre-test success score (38.35±17.15) (p<0.001). While professional seniority and education did not affect the result in the pre-test (p=0.258, p=0.906, respectively), it was determined that previous education and self-confidence contributed statistically (p=0.006, p=0.006, p= 0.006). =0.906). = 0.02). . It was determined that the training given increased the success levels in all parameters evaluated.
Conclusion: While previous trainings contributed positively to CPR and self-confidence in the pre-test phase, professional seniority and vocational training had no effect. In the post-test phase, while there is no parameter that affects success, success levels increase in all parameters, especially in questions that require numerical information.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Acil Tıp |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2023 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ocak 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Anka Tıp Dergisi Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.
Anka Tıp Dergisi Budapeşte Açık Erişim Deklarasyonu’nu imzalamıştır.