Geleceğin muhasebe meslek mensupları için üniversitelerde bilişim teknolojileri eğitimi ve bilişim teknolojilerinin muhasebede kullanımı ile ilgili eğitimler son derece önemlidir. Bu durumun bir sonucu olarak üniversite muhasebe eğitim programları kapsamında Bilgi teknolojileri (BT) odaklı ders müfredatlarının güncellenmesi, öğrencilerin iş hayatına daha kolay ve hızlı bir şekilde uyum sağlaması açısından bir gerekliliktir. Bu çalışmanın amacı, Amerika Birleşik Devletleri’nde ve Türkiye’de belirlenen üniversitelerde bilgi teknolojileri odaklı dersleri araştırmaktır. Ayrıca, müfredatlarda yer alan zorunlu ve seçmeli bilgi teknolojileri odaklı dersleri tespit ederek, benzerlikleri ve farklılıkları karşılaştırarak ortaya koymaktır. Araştırma kapsamında 16 adet Amerika Birleşik Devletleri (ABD) ve 16 adet Türkiye olmak üzere toplamda 32 adet üniversitenin web sayfalarından ders müfredatlarına ulaşılarak içerik analizi yapılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, ABD müfredatlarında muhasebe uygulamalarında kullanılan güncel teknolojilere yönelik önemli ölçüde derslerin olduğu, Türkiye müfredatlarında daha çok bilgisayar destekli muhasebe derslerinin ve temel düzeyde bilgi teknolojileri derslerinin olduğu tespit edilmiştir.
Information technology education in universities and training in the use of information technologies in accounting are extremely important for future professional accountants. As a result, updating the curricula with courses focused on information technologies (IT) in college accounting education is a necessity so that students can adapt to business life more easily and quickly. The purpose of this study is to examine the information technology-focused courses in universities in the United States of America and Türkiye. Additionally, it is to identify the compulsory and optional IT-oriented courses in the curricula and to compare the similarities and differences between them. Within the scope of the research, content analysis was carried out by accessing the curricula from the web pages of 32 universities in total, 16 from the United States (USA) and 16 from Türkiye. The results of the research revealed that U.S. curricula significantly include courses on current technologies used in the latest accounting practices, while Turkish curricula mainly include computer-based accounting courses and basic information technology courses.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | İşletme |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 1-Prof. Dr. Feyzullah EROĞLU Armağan Sayısı |
Pamukkale Üniversitesi İşletme Araştırmaları Dergisinde yayınlanmış makalelerin telif hakları Creative Commons Atıf-Gayriticari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY-NC-ND 4.0) kapsamındadır.