Comparison of product, user,
and customer-centric approaches. In this study, the differences between
product, user and customer-centric are analyzed in terms of market, product,
inquiry, methodology, innovation, competitive advantage, profitability and
strategy. The user-centric approach different from customer-centric focuses on
users' activities and emotions and offers products to improve their activities
rather than attractively selling the existence goods. The user-centric process
is based on ethnographic research by extracting personas to develop the
experiences rather than engineers’ total quality methods and six sigma. It
prioritizes the user's experience and feeling over functional needs. It treats
the user as a whole what they interact with. The example of Eventbrite has been
added to a company that organizes the worldwide event to demonstrate the
product and user-oriented needs. Technology facilitates experience development.
Product-centric User-centric Customer-centric Experience Emotion
Makalede ürün, kullanıcı ve
müşteri odaklı yaklaşımlar piyasa, ürün, soru, metodoloji, inovasyon, rekabetçi
avantaj, karlılık, strateji açısından analizi yapılmaktadır. Dünya çapında
etkinlik organizasyonu düzenleyen Eventbrite firmasının ürün odaklılıktan
kullanıcı odaklı ihtiyaçlara yönelik evrimleşmesiyle ilgili bir örnekte
gösterilmiştir. Kullanıcı odaklılık müşteri odaklılıktan farklı olarak
pazarlamadaki müşteriye iyi hizmet sunma algısının çok ötesinde kullanıcının
faaliyetlerine ve duygularını odaklanılmakta ve onları ilerletmeye yönelik ürün
sunulmaktadır. Kullanıcı odaklılık mühendislerin ‘toplam kalite yöntemleri ve
altı sigma’ gibi süreç etkinliğine dayalı ve ürün iyileştirmesi sistemlerinden
ayrışmaktadır. Etnografik metotlarla kullanıcıyı derinden tanıyıp içgörüler
toplanmaktadır. Kullanıcı deneyiminde duygusal, sosyal, bilişsel ve kültürel
ihtiyaçlar fiziksel ihtiyaçlara göre ön planda tutmaktadır. Kullanıcıyı tek
başına değil ama çevresindeki ekosistemle beraber bütünsel olarak ele
almaktadır. Özünde teknoloji kullanıcı
deneyiminin aracıdır.
Ürün Odaklı Kullanıcı (İnsan) Odaklı Müşteri Odaklı Deneyim Duygu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 10 Şubat 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |
Pamukkale İşletme ve Bilişim Yönetimi Dergisi (PIBYD) Pamukkale Journal of Business and Information Management (PIBYD)