Cam ve benzeri hassas yüklerin
taşınmasına uygun özel tip yarı römorklarda uygulanacak 4,5 ton taşıma
kapasiteli, boyuna salıncaklı bir bağımsız süspansiyon sisteminin kavramsal
tasarım adımları özetlenmiştir. Çalışmanın ilk aşamasında, tekerleğin toplam
çalışma stroku dikkate alınarak, süspansiyon sisteminin tasarım hacmi
belirlenmiştir. Hedeflenen şasi düşey titreşim frekansı ile şasi sönüm faktörü
değerlerini sağlayan hava yayı ve amortisör katsayıları, kütle-yay-sönümleyici
modeli kullanılarak hesaplanmıştır. Bu veriler kullanılarak, Adams/Car™ çoklu
cisim dinamiği paket programı yardımıyla, süspansiyonun çoklu cisim (ÇC) modeli
oluşturulmuştur. Adams/Insight™ uygulaması yardımıyla, yaylanma sırasında en
düşük aks açıklığı değişimini meydana getirecek uygun salıncak yatağı konumu
bulunmuştur. Yatak konumu, şasinin konstrüksiyonu ile yay ve amortisörün
strokları gibi faktörler ışığında, süspansiyon salıncağının ön tasarımı
yapılmıştır. Bu tasarımın kütlesi, topoloji optimizasyonu yardımıyla, yaklaşık
%37 oranında azaltılmıştır. Farklı sürüş durumlarında, tekerlek temas noktasına
etkimesi öngörülen yükler için ANSYS® Workbench uygulaması
yardımıyla, sistemin sonlu elemanlar (SE) analizleri gerçekleştirilmiştir.
Tamamlanmış tasarımın, tasarım yükünün üç katı için güvenlik koşulunu sağladığı
görülmüştür. CATIA® V5R21 DMU Kinematics uygulaması yardımıyla
gerçekleştirilen kinematik incelemede, tam yaylanma durumunda, süspansiyon
elemanları ve şasi arasında herhangi bir girişim oluşmadığı belirlenmiştir.
Yarı römork bağımsız süspansiyon çoklu cisim sistemleri sonlu elemanlar analizi topoloji optimizasyonu
Conceptual design steps of a 4.5 metric tonnes
capacity, trailing arm-type independent suspension system, which will be
applied to special type semi-trailers suitable for the transport of glass and
other sensitive loads, are summarized. In the first phase of the work, the
design volume of the suspension system is determined, by taking the total
working stroke of the wheel into account. The spring and damping coefficients,
which provide the required vertical vibration frequency and the chassis damping
factor for the chassis, are calculated by using the mass-spring-damper model.
By using these data, a multi-body (MB) model of the suspension system was
created via Adams/Car ™ multibody dynamics software package. Proper position of
the control arm bearing which satisfies the minimum wheel base alteration
during the wheel travel by using the
Adams / Insight ™ application. In the light of the factors such as the bearing
position, chassis structure, the strokes of the spring and damper, pre-design
of the control arm was carried out. Mass of this design was decreased about 37%
with the help of topology optimization. Finite element (FE) analyses of the
suspension system was also carried out via ANSYS® Workbench
application for predicted loads on the wheel contact point which represent
various load conditions. Results showed that the final design satisfies the
safety condition for three times the design load. Kinematic inspection which
was carried out by using the CATIA® V5R21 DMU Kinematics application
was also showed that there is no penetration between the suspension components
and the chassis for full jounce.
Semi-trailer independent suspension multibody systems finite element analysis topology optimization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.