Kutsal bir iş yapan öğretmenler birçok psikososyal riskle karşı karşıyadırlar. Bu riskler genellikle okul yönetimi, öğrenciler ve çevresel faktörlerden kaynaklanabilir. Makine öğrenimi ve veri madenciliği yaklaşımları son zamanlarda sosyal ve eğitim araştırmalarında bir hayli ilgi görmüştür. Bu çalışmada öğretmenlerin psikososyal risk düzeylerini tahmin etmek için veri artırmaya ve veri sınıflandırmaya dayalı yeni bir yaklaşım önerilmiştir. Veri artırma, aşırı öğrenme makinesi tabanlı otomatik kodlayıcıları (AÖM-OK) kullanılarak gerçekleştirilir. Daha spesifik olarak, dalgacık aktivasyon fonksiyonu ileentegre edilen AÖM-OK, DAÖM-OK adı verilen yeni bir yaklaşımın geliştirilmesini sağlamıştır. Veri artırmanın ardından öğretmenlerin psikososyal risk düzeylerinin tahmininde geleneksel bir AÖM sınıflandırıcısı kullanılmıştır. Önerilen yöntemin performans değerlendirilmesi için Elektrokardiyografi (EKG), Elektromiyografi (EMG) ve Elektroensefalografi (EEG) içeren bir veri kümesi kullanılmıştır. Sınıflandırma doğruluğu, değerlendirme ölçütü olarak kullanılmıştır. Tüm kodlamalar MATLAB'de yapılmış ve önerilen yöntemle % 99,9 doğruluk elde edilmiştir. Karar ağaçları (KA), destek vektör makineleri (DVM) ve K-en yakın komşu (KYK) gibi bazı makine öğrenimi teknikleriyle de performans karşılaştırması yapılmıştır. Sonuçlar, önerilen DAÖM-OK ve DAÖM sınıflandırıcısının karşılaştırılan yöntemlerden daha iyi performans gösterdiğini göstermiştir.
Öğretmenlerin psikososyal riskleri fizyolojik faktörler Tahmin AÖM Otomatik kodlayıcı dalgacık aktivasyon fonksiyonları
Teachers who perform a sacred work are faced with many psychosocial risks. These risks can often be caused by the school administration, the students, and environmental factors. Machine learning and data mining approaches have recently gained much attention in social and educational researches. In this study, a novel approach, which is based on data augmentation and data classification, is proposed for the prediction of the psychosocial risk levels of the teachers. The data augmentation is carried out by using an extreme learning machine autoencoders (ELM-AE). More specifically, the wavelet activation function is incorporated into the ELM-AE to develop a novel approach called WELM-AE. After data augmentation, a traditional ELM classifier is used in the prediction of the psychosocial risk levels of teachers. A dataset, which contains physiological factors, namely Electrocardiography (ECG), Electromyography (EMG), and Electroencephalography (EEG), is used to evaluate the performance of the proposed method. Classification accuracy is used as the evaluation metric. All coding is carried out in MATLAB, and a 99.9% accuracy score is obtained with the proposed method. A performance comparison is also carried out with some machine learning techniques, namely decision trees (DT), support vector machines (SVM), and K-nearest neighbour (KNN). The results show that the proposed WELM-AE and ELM classifier outperform the compared methods.
Psychosocial risks of teachers physiological factors prediction ELM autoencoders wavelet activation functions
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ekim 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Şubat 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 25 Sayı: 3 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.