In this study, customer loss analysis conducted for mobile marketing campaigns in the banking sector. Mobile marketing is a frequently used marketing method, and SMS (Short Message Service) is the most commonly used mobile marketing tool due to its wide range of customers. However, mobile marketing activities may cause customer loss in case of irrelevant and frequent submission if customers don’t want to receive advertising notifications. The data set used in the analysis includes 22 attributes belonging to 29,635 customers and class information about whether customers block marketing SMS. The obtained data set was classified by logistic regression, artificial neural networks and support vector machines, and the classification performances of the algorithms were compared. Results show that all three methods have similar accuracy, precision, recall and F-score values while Logistic regression method is slightly better than others.
Classification customer churn analysis data mining machine learning
Bu çalışmada, bankacılık sektöründe mobil pazarlama kampanyalarına yönelik müşteri kayıp analizi gerçekleştirilmiştir. Mobil pazarlama sıklıkla kullanılan bir pazarlama yöntemi olup SMS (Short Message Service/Kısa Mesaj Hizmeti) ulaştığı geniş kullanım kitlesi sebebiyle en sık kullanılan mobil pazarlama aracıdır. Bununla beraber alakasız ve sık gönderim gibi etkenlerden dolayı müşteriler reklam bildirimi almak istemeyebilirler ve mobil pazarlama faaliyetleri sebebiyle müşteri kaybı yaşanabilir. Analizde kullanılan veri setinde 29.635 müşteriye ait 22 öznitelikler ve müşterilerin pazarlama SMS’lerini engelleyip engellemediğine dair sınıf bilgisini içermektedir. Elde edilen veri seti lojistik regresyon, yapay sinir ağları ve destek vektör makineleri ile sınıflandırılarak algoritmalara ait sınıflandırma performansları karşılaştırılmıştır. Her üç yöntemin doğruluk, kesinlik, duyarlılık ve F-Skor değerleri birbirine yakın çıkarken Lojistik regresyon diğer sınıflandırma yöntemlerinden az da olsa daha iyi sonuç vermiştir.
Sınıflandırma müşteri kayıp analizi veri madenciliği makine öğren
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 5 Temmuz 2023 |
Gönderilme Tarihi | 13 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 26 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.