Aluminium and its alloys are the most commonly used alloys in the transportation sector due to their high lightness and strength ratio. The higher corrosion resistance increases the reason why this alloy is preferred. In order to increase the strength values to the desired levels, aluminium alloys are subjected to grain refining with Ti, solution hardening with Mg and Cu and microstructural modifications with Sr. In this study, the relationship between Ag addition to Al-Cu alloy, mould filling ability with Sr addition to Al-Si alloys were investigated. In addition to the traditional spiral tests, newly developed 8-spoke, which is named as octopus design, was used to characterise the fluidity. Ag addition in the Al-Cu alloy (201) has no effect on fluidity particularly in spiral test but it has been observed to increase the strength by 50-80 MPa. On the other hand, high fluidity and strengths up to 350 MPa were achieved by A380 alloy.
İTÜ BAP
MOA-2019-42309
Alüminyum ve alaşımları hafiflik ve yüksek mukavemet oranlarından dolayı taşımacılık sektöründe en yaygın şekilde kullanılan alaşımlardır. Bu alaşımın neden tercih edildiğinin sebebini yüksek korozyon direnci pekiştirmektedir. Mukavemet değerlerinin arzu edilen seviyelere yükseltmek için alüminyum ve alaşımları, Ti ile tane inceltme, Mg ve Cu ile çökelme sertleşmesi ve Sr ile içyapısal değişimlere tabi tutulurlar. Bu çalışmada Al-Cu alaşımına Ag ilavesi, Al-Si alaşımlarına Sr ilavesi ile kalıp dolum kabiliyeti arasındaki ilişki araştırılmıştır. Geleneksel sarmal (spiral) testlere ilave olarak yeni geliştirilen ahtapot tasarımı olarak isimlendirilen 8-kollu kalıp akışkanlığı karakterize etmek için kullanılmıştır. Al-Cu alaşımına (201) Ag ilavesi spiral akışkanlığa hiç etki etmezken, mukavemeti 50-80 MPa arttırdığı gözlemlenmiştir. Diğer taraftan A380 alaşımı ile yüksek akışkanlık ve 350 MPa’a kadarlık bir artış elde edilmiştir.
MOA-2019-42309
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Proje Numarası | MOA-2019-42309 |
Yayımlanma Tarihi | 29 Şubat 2024 |
Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 27 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası ile lisanslanmıştır.