BibTex RIS Kaynak Göster

Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları: ÇOMÜ Biga MYO örneği

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 16 - 29, 01.01.2017

Öz

Günümüzde bilgi ve iletişim teknolojilerinin hızla gelişmesi doğrultusunda internet ve bilgisayarlar birçok alanda kullanılmaya başlanmış ve insanlığın vazgeçilmez teknolojisi olmuştur. Her alanda yaygın olarak kullanılan bu teknolojinin, eğitim öğretim faaliyetlerinde etkili kullanılabilmesi öğrencilerin internet ve bilgisayar kullanımına ilişkin tutumlarına bağlıdır. Bu çalışmada, Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi Biga Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları araştırılmıştır. Verilerin toplanmasında anket formu ve “Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutum Ölçeği” kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre, MYO öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik olumlu tutuma sahip oldukları bulunmuştur. Kız öğrenciler ve 2. sınıf öğrenciler bilgisayar ve internet kullanımına yönelik daha olumlu tutum göstermektedir. 5 yıl ve üzeri bilgisayar ve internet kullananların bilgisayar kullanımına ilişkin tutum ortalamaları daha yüksektir. Cep telefonunda interneti olan öğrenciler, internet kullanımına yönelik daha olumlu tutuma sahiptirler

Kaynakça

  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 191-196.
  • Ceylan H., ve Erbir A.M., (2015). Meslek Yüksekokullarında Kalite: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2015.
  • Cheung, W. ve Huang, W. (2005). Proposing a Framework to Assess Internet Usage in University Education: An Empirical Investigation from a Student’s Perspective. British Journal of Educat ional Technology, 36(2), 237–253.
  • Deniz. S., Görgen, İ. ve Şeker, H., (2006). Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları. Eğitim Araştırmaları, 6 (23), 62–71.
  • Ergin, A., Uzun, S. U., Bozkurt, A. İ,. (2013). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Sıklığı ve Etkileyen Etmenler. Pam Med J 2013;6(3):134-142.
  • İşman, A. (2001). Bilgisayar ve Eğitim, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, Sf:1, Sakarya, 2001.
  • Köse, S., Gencer, A.S., ve Gezer, K. (2007) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 44-54.
  • Mumcu Y. H., ve Usta D.N., (2014) Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Vol: 3, No: 3), 44-55
  • Polat, H., Güzel, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. 5.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildirileri Kitabı.
  • Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2013). Investigation of Problematic İnternet Usage of Teacher Candidates [in Turkish]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 356-368.
  • Uçar, C., Özerbaş, B. A. Mesleki ve Teknik Eğitimin Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu. Journal of Research in Education and Teaching. Mayıs 2013;2(2)28, 242-253.
  • Yalman, M. & Tunga, M. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Bilgisayar Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 169–188.

Vocational students' attitudes towards the use of computers and ınternet: example of Biga Vocational School

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 2, 16 - 29, 01.01.2017

Öz

Today, in the direction of the rapid development of information and communication technologies, internet and computers started to be used in many areas and have become an indispensable technology for humanity. Effective usage of this technology, which is used widely in every field, in educational activities depends on the students’ attitudes towards internet and computer use. In this study, attitudes of students, studying at Canakkale Onsekiz Mart University Biga Vocational School, towards computer and internet use were examined. A questionnaire and “Computer and Internet Attitude Scale” were used to collect the data. According to the results of the study, it was found that vocational school students had positive attitudes towards computer and internet use. Female students and 2nd year students exhibited more positive attitude towards computer and internet use. Attitude mean scores of those, who were using computer and internet for 5 years and above, towards computer use were higher. The students, who had internet in their cell phones, had more positive attitude towards internet use.

Kaynakça

  • Bacanak, A., Karamustafaoğlu, O. ve Köse, S. (2003). Yeni Bir Bakış: Eğitimde Teknoloji Okuryazarlığı. PAÜ Eğitim Fakültesi Dergisi, 14 (2), 191-196.
  • Ceylan H., ve Erbir A.M., (2015). Meslek Yüksekokullarında Kalite: Mevcut Durum, Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Electronic Journal of Vocational Colleges-May/Mayıs 2015.
  • Cheung, W. ve Huang, W. (2005). Proposing a Framework to Assess Internet Usage in University Education: An Empirical Investigation from a Student’s Perspective. British Journal of Educat ional Technology, 36(2), 237–253.
  • Deniz. S., Görgen, İ. ve Şeker, H., (2006). Tezsiz Yüksek Lisans Öğretmen Adaylarının Teknolojiye Yönelik Tutumları. Eğitim Araştırmaları, 6 (23), 62–71.
  • Ergin, A., Uzun, S. U., Bozkurt, A. İ,. (2013). Tıp Fakültesi Öğrencilerinde İnternet Bağımlılığı Sıklığı ve Etkileyen Etmenler. Pam Med J 2013;6(3):134-142.
  • İşman, A. (2001). Bilgisayar ve Eğitim, Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Sayı:2, Sf:1, Sakarya, 2001.
  • Köse, S., Gencer, A.S., ve Gezer, K. (2007) Meslek Yüksekokulu Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumlar. Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 44-54.
  • Mumcu Y. H., ve Usta D.N., (2014) Öğretmen Adaylarının Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları, Journal of Instructional Technologies & Teacher Education, Vol: 3, No: 3), 44-55
  • Polat, H., Güzel, E. (2011). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar ve İnternet Kullanımına Yönelik Tutumları. 5.Uluslararası Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Sempozyumu Bildirileri Kitabı.
  • Sırakaya, M., & Seferoğlu, S. S. (2013). Investigation of Problematic İnternet Usage of Teacher Candidates [in Turkish]. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 28(1), 356-368.
  • Uçar, C., Özerbaş, B. A. Mesleki ve Teknik Eğitimin Dünyadaki ve Türkiye’deki Konumu. Journal of Research in Education and Teaching. Mayıs 2013;2(2)28, 242-253.
  • Yalman, M. & Tunga, M. A. (2012). Üniversite Öğrencilerinin Bilgisayar Deneyimleri ile Bilgisayar Algılarının Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi: Dicle Üniversitesi Örneği. Dicle Üniversitesi, Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 169–188.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Ayten Dinç Bu kişi benim

Ayşin Aşkın

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 2

Kaynak Göster

IEEE A. Dinç ve A. Aşkın, “Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin bilgisayar ve internet kullanımına yönelik tutumları: ÇOMÜ Biga MYO örneği”, Researcher, c. 5, sy. 2, ss. 16–29, 2017.

The journal "Researcher: Social Sciences Studies" (RSSS), which started its publication life in 2013, continues its activities under the name of "Researcher" as of August 2020, under Ankara Bilim University.
It is an internationally indexed, nationally refereed, scientific and electronic journal that publishes original research articles aiming to contribute to the fields of Engineering and Science in 2021 and beyond.
The journal is published twice a year, except for special issues.
Candidate articles submitted for publication in the journal can be written in Turkish and English. Articles submitted to the journal must not have been previously published in another journal or sent to another journal for publication.