İletişim teknolojisindeki gelişmeler ve Web 2.0 döneminin başlaması ile
birlikte yirmi birinci yüzyılın başından beri iş dünyasında yeni bir reklam
şekli ortaya çıkmıştır. Bu yeni kavramı tanımlamak için süreç içerisinde
“Kullanıcıların Ürettiği İçerik”, “Tüketicilerin Ürettiği İçerik”, “Reklamcılık
2.0” gibi terimler kullanılmıştır. Kullanıcıların ürettiği içerik reklamcılığın
anlamını değiştirebilecek büyük bir adım olarak Kabul edilmektedir çünkü
reklamcılık oyunundaki aktörlerin ve izleyicilerin roller değişikliğe
uğramıştır. Tüketiciler metin, resim, ses dosyası, video gibi içerikler
üreterek ve bunları internet üzerinde paylaşarak şirketler için faydalı
olabilirler, ama üretilen içerik şirketler için olumsuz sonuçlar da
yaratabilir. Bazı şirketler tüketicileri düzenledikleri yarışmalarla kendi
yanlarına çekerek tüketicilerin yarattığı
içeriğe ortak olarak başarıya ulaşsa da diğerleri tüketicilerin yeni
gücünü acı tecrübelerle öğrenmek zorunda kalmışlardır. “Tüketici 2.0”, “ C
Kuşağı” ya da “Üreten Tüketici” olarak adlandırılan sosyal medyada sadece
tüketmeyi değil aynı zamanda üretmeyi ve tanıtmayı da arzulayan bu yeni
tüketiciyi tanımaya çalışmak pek çok şirket için bir öncelik haline gelmiştir.
Bu çalışmada İnönü Üniversitesi’nden 1076 kişiye
uygulanan bir anket ile üniversite öğrencilerinin sosyal medyada içerik üretme
ve tüketme yapılarını, satın alma öncesi ve sonrası sosyal medya kullanımlarını
sunmak amaçlanmaktadır.
Kullanıcıların Ürettiği Reklamlar Yeni Tüketici Reklamcılık 2.0
Since the beginning of the twenty first century,
with developments in communication technology and the advent of Web 2.0, a new
type of advertising has emerged on the marketing scene. There have been various
terms used to define this phenomenon such as “User Generated Content”,
“Consumer Generated Content” or “Advertising 2.0” within the evolution of
advertising. It is considered as a monumental step that can change the meaning
of advertising dramatically as it changes the roles of actors and audiences in
the advertising game. Consumers can be beneficial for the companies through the
content such as texts, pictures, audio files, videos they produce and share,
but the content may have deadly consequences for the companies. While some
companies have become successful in interacting with the consumers through
co-creation process via ad contests and sponsoring incentivized consumer
generated media, others have had to learn the power of users from their bitter
experiences. Getting to know the new type of consumer called “Consumer 2.0”,“
Generation C” or “Prosumer” who is not
only interested in consuming but has a desire to produce and advertise on
social media, has become a prerequisite for companies.
The aim of this paper is to present production
and consumption patterns, buying decision habits of university students on
social media through an online survey answered by 1076 students from İnönü
University.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2019 |
Gönderilme Tarihi | 8 Ocak 2019 |
Kabul Tarihi | 16 Ocak 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 4 |