Öz
Bu çalışmanın amacı, Yükseköğretim kurumları öğrencileri ve SMMM bürolarında çalışan ancak mesleki yeterlilik belgesine henüz sahip olmayan Muhasebe meslek elemanlarının Muhasebe mesleğine yönelik kaygılarının; öğrenci veya çalışan, cinsiyet, yaş, bölüm, öğrenim türü gibi faktörlerden ve ortaöğretimde Muhasebe türü dersler alma, yakın çevrelerinde Muhasebe mesleği ile uğraşanın varlığı durumlarından etkilenip etkilenmediğini araştırmaktır. Araştırma zaman, maliyet gibi etkenlerden dolayı Adıyaman ili ile sınırlı tutulmuştur. Araştırma, Adıyaman Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Meslek Yüksekokulu öğrencileri ve Adıyaman’da faaliyet gösteren SMMM büro çalışanlarından oluşan 402 kişi üzerinde yürütülmüştür. Çalışmada veri toplamak üzere ‘anket’ yöntemi tercih edilmiştir. Araştırmada 5’li Likert Yöntemine göre hazırlanılmış anket formundan yararlanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 22 programı ile analiz edilmiştir. Anket önermelerine Frekans analizi yapılmış, Bağımsız T testi analizi ve Tek Yönlü Anova testi uygulanmıştır. Anket önermelerine uygulanan frekans analizi ile önermelerinin aritmetik ortalamaları ve faktör ortalamaları belirlenmiştir. Ortalaması en yüksek ve düşük üç önermeye katılan ve katılmayanların çeşitli değişkenlere göre tespiti yapılmıştır. Analiz sonuçları Muhasebe mesleğine yönelik kaygının sınıf düzeyi faktöründen ve ortaöğretimde Muhasebe türü dersler alma durumundan etkilendiğini göstermektedir. Çalışmanın sonunda Muhasebe mesleğine yönelik kaygı taşıyan bireylerin kaygılarını azaltmak amacı taşıyan öneriler belirtilmiştir.