Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 7 - 23, 01.12.2014

Öz

İslam’da ilmin biri İlâhî diğeri beşerî iki yönü vardır. Ancak beşerî bilgi âlimler tarafından üretilen bilgi olup, ilmin ana kaynakları Kur’ân ve Sünnet üzerine inşa edilir. Âlimlerimiz bu iki ana kaynaktan hareketle ilmin genel ilkelerini belirlemişlerdir. İnsanlığın tarih boyunca pek değişmeyen sorunları olduğu gibi, zaman ve mekân farkına bağlı olarak değişen sorunları da vardır. Bu sorunların çözümünde klasik ilim geleneğinde takip edilen ana yol, öncelikle sorunlarla alakalı tanımlar ve kavramlar geliştirmek olmuştur. Akabinde ise bu ilke ve tanımlar çerçevesinde ana ölçü olan ilmî verileri merkeze alarak, gerektiğinde şahsî bilgi ve tecrübeleri deliller ışığında, insanlığın istifadesine sunmak olmuştur.

Kaynakça

  • Kutluer, İlhan, “İslam”, DİA, XXIII, 23-26, İstanbul 2001. Kutluer, İlhan; “İlim”, DİA, XXII, 109-114, İstanbul 2000. Küçük, Hasan, Antik Çağdan Günümüze Sistematik Felsefe Tarihi, Dersaadet Yayınevi, İstanbul 1985. Özyılmaz, Ömer, Osmanlı Medreselerinin Eğitim Programları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2002. Ragıb el-İsfehânî, Müfredât, Dâru’l-Kalem, Dımeşk 1992. Tehânevî, Muhammed b. A'la b. Ali, Keşşâfu Istılâhâti’l-Fünûn, Mek-tebetü Lübnân, Beyrut 1996. Topal, Şevket, İslam Hukuk Düşüncesinde Seddi Zerai, Ahenk Yay., Van 2007. Tozlu, Necmettin, Eğitim Felsefesi, MEB Yayınları, Ankara 2003.

مفاهيم المعرفة والفن والخبرة في سياق مشاكل تربوية

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 7 - 23, 01.12.2014

Öz

إن للمعرفة في الإسلام جانبين؛ أحدهما إلهي والأخر بشري
ولكن المعرفة البشرية تنتج من قبل العلماء معتمدين على المصدرين الأساسيين، هما
القرآن والسنة. حدّد العلماء مبادئ المعرفة منطلقين من هذين الأساسين. المشكلات
البشرية قد تتغير عبر التاريخ قليلا كما هناك مشكلات قد تتغير باختلاف الزمان
والمكان. فالطريق الرئيسي الذي يُتبع به في التقاليد العلمية الكلاسكية لحل تلك
المشكلات هو تطوير التعريفات والمفاهيم حول المشكلات. وعلى إثر هذا قد تم تقديم
المعلومات والخبرات الشخصية في ضوء الأدلة في إطار هذه المبادئ والبيانات العلمية
ليستفيد الناس منها عند الحاجة.

Kaynakça

  • Kutluer, İlhan, “İslam”, DİA, XXIII, 23-26, İstanbul 2001. Kutluer, İlhan; “İlim”, DİA, XXII, 109-114, İstanbul 2000. Küçük, Hasan, Antik Çağdan Günümüze Sistematik Felsefe Tarihi, Dersaadet Yayınevi, İstanbul 1985. Özyılmaz, Ömer, Osmanlı Medreselerinin Eğitim Programları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2002. Ragıb el-İsfehânî, Müfredât, Dâru’l-Kalem, Dımeşk 1992. Tehânevî, Muhammed b. A'la b. Ali, Keşşâfu Istılâhâti’l-Fünûn, Mek-tebetü Lübnân, Beyrut 1996. Topal, Şevket, İslam Hukuk Düşüncesinde Seddi Zerai, Ahenk Yay., Van 2007. Tozlu, Necmettin, Eğitim Felsefesi, MEB Yayınları, Ankara 2003.

The Notions of Knowledge, Profession and Experience in the Context of Educational Problems

Yıl 2014, Cilt: 3 Sayı: 5, 7 - 23, 01.12.2014

Öz

Knowledge is very imported and valued in İslamic tradition. In
addition to this if the knowledge combine with practical life Its value will
increase more and more. In Islamic perception for the knowledge there are two
aspect. One of them is produced by human ability, the other is revelated by
God. But the knowledge which is produced by human ability mustn’t
contradictory with the revelation which are named Quran and Sunnah. The
general principles of knowledges are detemined by Islamic lawyers on the base
of these sources. Throughout history, some issues remained unchanged while
the others was changed. In Islamic concept the main matters is unchanged, but
the matters which are time-depend are changeable. The tradition of classical
sciences are follow some main roads which are privileged the destcriptions and
concepts for solving problems in Islam. In this article, these issues are
examined by us.

Kaynakça

  • Kutluer, İlhan, “İslam”, DİA, XXIII, 23-26, İstanbul 2001. Kutluer, İlhan; “İlim”, DİA, XXII, 109-114, İstanbul 2000. Küçük, Hasan, Antik Çağdan Günümüze Sistematik Felsefe Tarihi, Dersaadet Yayınevi, İstanbul 1985. Özyılmaz, Ömer, Osmanlı Medreselerinin Eğitim Programları, Kültür ve Turizm Bakanlığı Yayınları, Ankara 2002. Ragıb el-İsfehânî, Müfredât, Dâru’l-Kalem, Dımeşk 1992. Tehânevî, Muhammed b. A'la b. Ali, Keşşâfu Istılâhâti’l-Fünûn, Mek-tebetü Lübnân, Beyrut 1996. Topal, Şevket, İslam Hukuk Düşüncesinde Seddi Zerai, Ahenk Yay., Van 2007. Tozlu, Necmettin, Eğitim Felsefesi, MEB Yayınları, Ankara 2003.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Diğer ID JA63SK54JU
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Şevket Topal

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Topal, Ş. (2014). ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 3(5), 7-23.
AMA Topal Ş. ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2014;3(5):7-23.
Chicago Topal, Şevket. “ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3, sy. 5 (Aralık 2014): 7-23.
EndNote Topal Ş (01 Aralık 2014) ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3 5 7–23.
IEEE Ş. Topal, “ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 5, ss. 7–23, 2014.
ISNAD Topal, Şevket. “ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 3/5 (Aralık 2014), 7-23.
JAMA Topal Ş. ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;3:7–23.
MLA Topal, Şevket. “ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 3, sy. 5, 2014, ss. 7-23.
Vancouver Topal Ş. ÇAĞIN EĞİTİM SORUNLARI BAĞLAMINDA İLİM, FEN VE TECRÜBE KAVRAMLARI. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2014;3(5):7-23.