Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Parables of the Qur'an can be a Source for Fatalistic Understanding?

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 31 - 97, 01.12.2013

Öz

In this article has been the subject of research whether it is a direction
of some of the stories told in the Quran that can be a foundation for the
concept of the eternal destiniy In the first part of the study, generally special
features of tale were focused. In the later chapters, abstracts of some tales
which included in Qur’an were told. By a reading of putting human responsibilities
in center, emphasis in the tales have connection with fatalizm were searched

Kaynakça

  • İsfehânî, Ebu Mansur Ma’mer, Kitâbu’l-Menâhiç, “Akaîd Risâleleri” içinde, İstanbul 1998. İsfehânî, Ragıp, Müfredat Elfazı’l-Kur’an, Beyrut 1992. İslâmoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur’an Gerekçeli Meal-Tefsir, İstan-bul 2008. Karadeniz, Osman, İlim ve Din Açısından Mu’cize, İstanbul 1999. Kırkıncı, Mehmet, Kader Nedir, İstanbul 1982. Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 1981. Kutub, Seyyid, Fîzılâlî’l-Kur’an-Kur’anın Gölgesinde, (I-XVI), trc. İ. H. Şengüler, M. E. Saraç, B. Karlığa, İstanbul ts. Mâtürîdî, Ebu Mansur Muhammed, Akâid Risâlesi, trc. Yusuf Ziya Yörükhan, , Ankara 1953. ------, Kitâbu’t-Tevhid, thk: Fethullah Huleyf, İstanbul 1979.

KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 31 - 97, 01.12.2013

Öz

Bu makalede, Kur’an-ı Kerim’de anlatılmış olan bazı kıssaların ezelî yazgı anlayışına temel alınabilecek bir yönünün olup olmadığı araştırma konusu yapılmıştır. Çalışmanın ilk bölümlerinde genel anlamda kıssa tarzının özellikleri üzerinde duruldu. Daha sonraki bölümlerde ise Kur’an’da geçen bazı kıssaların özet anlatımlarına yer verildi. İnsan sorumluluğunu merkeze alarak yapılan bir okumayla, kıssalardaki vurguların kaderci anlayışla ilgili bir yanının olmadığı ortaya konuldu.

Kaynakça

  • İsfehânî, Ebu Mansur Ma’mer, Kitâbu’l-Menâhiç, “Akaîd Risâleleri” içinde, İstanbul 1998. İsfehânî, Ragıp, Müfredat Elfazı’l-Kur’an, Beyrut 1992. İslâmoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur’an Gerekçeli Meal-Tefsir, İstan-bul 2008. Karadeniz, Osman, İlim ve Din Açısından Mu’cize, İstanbul 1999. Kırkıncı, Mehmet, Kader Nedir, İstanbul 1982. Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 1981. Kutub, Seyyid, Fîzılâlî’l-Kur’an-Kur’anın Gölgesinde, (I-XVI), trc. İ. H. Şengüler, M. E. Saraç, B. Karlığa, İstanbul ts. Mâtürîdî, Ebu Mansur Muhammed, Akâid Risâlesi, trc. Yusuf Ziya Yörükhan, , Ankara 1953. ------, Kitâbu’t-Tevhid, thk: Fethullah Huleyf, İstanbul 1979.

هل يصحّ أن تكون القصص القرانيّة أساسا للجبرية-الاعتقاد بالقدر الأزلي

Yıl 2013, Cilt: 2 Sayı: 3, 31 - 97, 01.12.2013

Öz

جُعل موضوع هذا البحث التساؤل إن
كان في بعض القصص القرآنية أصل للاعتقاد بالقدر الأزلي أم لا. درسنا في الأقسام
الأولى خصائص أسلوب تلك القصص بشكل عام، وفي الأقسام التّالية أوردنا بعض القصص
القرآنية باختصار. كشفنا بقراءة تركّز الفكر على مسؤولية الانسان أن العناية في
تلك القصص لا صلة لها بالفكرة الجبرية

Kaynakça

  • İsfehânî, Ebu Mansur Ma’mer, Kitâbu’l-Menâhiç, “Akaîd Risâleleri” içinde, İstanbul 1998. İsfehânî, Ragıp, Müfredat Elfazı’l-Kur’an, Beyrut 1992. İslâmoğlu, Mustafa, Hayat Kitabı Kur’an Gerekçeli Meal-Tefsir, İstan-bul 2008. Karadeniz, Osman, İlim ve Din Açısından Mu’cize, İstanbul 1999. Kırkıncı, Mehmet, Kader Nedir, İstanbul 1982. Kitab-ı Mukaddes, İstanbul 1981. Kutub, Seyyid, Fîzılâlî’l-Kur’an-Kur’anın Gölgesinde, (I-XVI), trc. İ. H. Şengüler, M. E. Saraç, B. Karlığa, İstanbul ts. Mâtürîdî, Ebu Mansur Muhammed, Akâid Risâlesi, trc. Yusuf Ziya Yörükhan, , Ankara 1953. ------, Kitâbu’t-Tevhid, thk: Fethullah Huleyf, İstanbul 1979.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Din Araştırmaları
Diğer ID JA47DA33YN
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Namık Kemal Okumuş

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Okumuş, N. K. (2013). KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 2(3), 31-97.
AMA Okumuş NK. KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. Aralık 2013;2(3):31-97.
Chicago Okumuş, Namık Kemal. “KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2, sy. 3 (Aralık 2013): 31-97.
EndNote Okumuş NK (01 Aralık 2013) KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2 3 31–97.
IEEE N. K. Okumuş, “KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?”, Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 3, ss. 31–97, 2013.
ISNAD Okumuş, Namık Kemal. “KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi 2/3 (Aralık 2013), 31-97.
JAMA Okumuş NK. KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;2:31–97.
MLA Okumuş, Namık Kemal. “KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?”. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, c. 2, sy. 3, 2013, ss. 31-97.
Vancouver Okumuş NK. KUR’AN KISSALARI KADERCİ ANLAYIŞA-EZELÎ YAZGI ALGISINA KAYNAK TEŞKİL EDEBİLİR Mİ?. Recep Tayyip Erdoğan Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi. 2013;2(3):31-97.