Son zamanlarda Türk eğitim sistemi, Türkiye'de çocuklara İngilizce öğretimi alanında yapılan çalışmaların artmasını sağlayan bazı yeni düzenlemelere tabi tutulmuştur. Bu çalışma temel olarak ULAKBİM TR Index (Ulusal Dizin) veri tabanı tarafından indekslenen makalelerin doküman analizi yardımıyla bu çalışmaların konularına, yayın yıllarına, yazar sayılarına, örneklemlerine ve araştırma yöntemlerine göre sıklık dağılımlarını belirlemeyi amaçlamaktadır. 56 makale çocuklara İngilizce öğretimi alanında içeriğe özgü olduğu tespit edildiğinden çalışma dokümanı olarak seçilmiştir. Veri toplama aracı olarak Makale Bilgi Değerlendirme Tablosu hazırlanarak, veriler Microsoft Excel üzerinden işlenmiştir. Çalışmanın ana bulguları şunlardır: (1) İngiliz dili eğitimi araştırmacıları çoğunlukla "İnançlar ve Tutumlar" ve "Yöntemler ve Teknikler" hakkında makaleler yazmakla ilgilenmektedirler; (2) Yayınlanma yılları açısından frekans dağılımında önemli bir değişiklikler vardır; (3) amaçlı örnekleme yöntemiyle örneklem olarak çoğunlukla hizmet içi öğretmenler seçilmiştir; (4) araştırmalar en çok vaka çalışmaları ile nitel araştırmaları izlemiştir, (5) araştırmacılar veri toplama aracı olarak en çok görüşme ve anketleri kullanmışlardır ve (6) bu çalışmalarda en sık gerçekleştirilen veri analizi türü içerik analizidir. Çalışmanın sonunda ileride yapılabilecek araştırmalar için öneriler sunulmuştur.
Recently, Turkish education system has been subject to some new regulations which have induced an increase in the number of the studies conducted in the field of Teaching English to Young Learners (TEYL) in Turkiye. This study mainly aims to determine the frequency distribution of these studies with regard to their topics, publishing years, the number of their authors, their samples and research methods with the help of a document analysis of the articles indexed by ULAKBIM TR Index (National Index) database. 56 articles were chosen as the sample since they were identified to be content-specific in the field of TEYL. Article Information Rubric was chosen as a data collection instrument and the data was processed through Microsoft Excel. The main findings of the study are: (1) ELT researchers are mostly concerned about writing papers about ‘Beliefs and Attitudes’ and ‘Methods and Techniques’; (2) there is an important change in the frequency distribution in terms of publishing years; (3) mostly in-service teachers have been chosen as the sample with purposive sampling method; (4) the studies mostly followed qualitative research with case studies, (5) researchers used interviews and questionnaires most as data collection tools and (6) the most frequently performed type of data analysis is content analysis in these studies. Suggestions for further research were provided at the end of the study.
Teaching English Young Learners Content Analysis ULAKBIM TR Index
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Dilbilim |
Bölüm | Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 29 |