C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
Yabancı dil öğretiminde ön öğrenmeler, yeni öğrenilecek bilgiler için oldukça önemlidir. Tam öğrenmenin gerçekleşmediği durumlarda yeni bilgilerin öğrenilmesi zorlaşmakta hatta imkânsız hâle gelebilmektedir. Bu sebeple yabancı dil öğretimi süreçlerinde öğrenilenlerin sürekli olarak kontrolünün sağlanması ve eksik öğrenmelerin giderilmesi gerekmektedir. Bu durumun sağlanabilmesi için ölçme ve değerlendirme süreçlerinde yer alan soruların niteliği ve kapsamı önem arz etmektedir. Sınav sorularının nitelikli olması, öğrenmelerin ne düzeyde gerçekleştiğini tespit etme noktasında etkin bir sonuç ortaya konulmasını sağlamaktadır. Bu çalışmada, beş üniversitenin C1 sınav sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisi’ne göre dağılımını tespit etmek amaçlanmıştır. Nitel desenli olan araştırmada sınav soruları betimsel çözümleme yöntemiyle analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre alt düzey beceriler olan hatırlama, anlama ve uygulama basamaklarına ait soruların genel dağılımdaki oranı %73.6’dır. Üst düzey becerilerden olan çözümleme, değerlendirme ve yaratma basamaklarına ait soruların oranı ise %26.4 olarak tespit edilmiştir. Çalışma kapsamında, elde edilen bulgular alanyazınla karşılaştırılarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
Preliminary learning in foreign language teaching is very important for new knowledge to be learned. In cases where full learning does not occur, it may become difficult or even impossible to learn new information. For this reason, it is necessary to ensure the continuous control of what is learned in foreign language teaching processes and to eliminate the deficient learnings. In order to achieve this situation, the quality and scope of the questions in the measurement and evaluation processes are important. The qualified exam questions provide an effective result in determining the level of learning. In this study, it was aimed to determine the distribution of C1 exam questions of five universities according to the Renovated Bloom Taxonomy. In the qualitatively patterned research, the exam questions were analysed by descriptive analysis method. According to the results obtained from the research, 73.6% of the questions asked are aimed at remembering, understanding and application steps, which are low-level skills. The questions related to the steps of analysis, evaluation, and creation, which are high-level skills, were determined as 26.4%. Within the scope of the study, the findings obtained were compared with the literature and various suggestions were made.
C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
C1 sınavı ölçme ve değerlendirme Türkçenin yabancı dil olarak öğretimi yenilenmiş Bloom Taksonomisi C1 exam assessment and evaluation teaching of Turkish as a foreign language renovated Bloom Taxonomy
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 31 |