Bu çalışmada Türkiye kaynaklı edebiyat sitelerinin değişik parametreler çerçevesinde değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. Çalışmanın bütüncesi, Google arama motoru üzerinden edebiyat, edebiyat siteleri, Türkçe edebiyat siteleri ve benzeri farklı anahtar kelimeler aracılığıyla yapılan taramalar neticesinde bu bağlamda tasarlanmış ve ücretsiz ulaşılabilinen 14 etkileşimli edebiyat sitesinin derlenmesi yoluyla oluşturulmuş ve ardından söz edilen bütün siteler sırasıyla genel görünümleri, ağırlıklı yazın ve içerik türleri, site kurucuları, doküman türleri, site içi etkileşimleri, yardımcı araçlar ve ticari etkileşimleri bakımından olmak üzere 7 (yedi) farklı başlık altında incelenerek değerlendirilmeye çalışılmıştır. İnceleme neticesinde sitelerin; öncelikle görünüm olarak genellikle çağdaş bir arayüze sahip oldukları ve ağırlıklı yazın türü olarak da şiir ve öykülere yer verdikleri tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra, sitelerin genellikle şahıs veya ekipler tarafından ya da anonim olarak kurulabildiği görülmekte, doküman türü olarak da tamamında metinlerin yer aldığı dikkat çekmektedir. Edebiyat sitelerinde yer alan yardımcı araçlar incelendiğinde ise “arama motoru” ve “üç adımda bulma” seçeneklerinin ise kullanıcılara hızlı erişim sağlaması bakımından sitelerin tamamında varlığı tespit edilmiştir. Son olarak, yine sitelerin tümünde günümüzde sıkça kullanılan sosyal medya etkileşimi ve sitelerin çoğunda ise ticari etkileşim özelliklerinin bulunduğu saptanmıştır.
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
In this study, it was aimed to evaluate Turkish literary websites within the frame of different variants (parameters). The corpus of the study was created using 14 different free interactive online websites which can be found on Google by using keywords such as “literature,” “literary websites,” “Turkish literary websites,” and similar keywords. Afterward, the websites were analyzed under 7 different headings in terms of their “overall interface,” “predominantly used literature and content,” “creators/founders,” “type of documents,” “the style of interaction with the reader,” “the tools they offer to their users” and “commercial interactions” (whether they have ads or not). As a result of this examination, it was seen that the websites, overall, have a modern interface, predominantly use poems and stories, almost all equally were created by individuals, teams or anonymous enterprises. Regarding the type of documents they use, they were mostly texts, and in terms of the tools they offer for their user experience, they were limited to search engines and buttons called “Find in three steps” for reaching specific headlines/topics. Lastly, almost half of them were using ads for commercial purposes.
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Edebiyat siteleri dijital edebiyat hipermetin doküman analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sanat ve Edebiyat |
Bölüm | Türk dili, kültürü ve edebiyatı |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 21 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Sayı: 31 |