Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2024, Sayı: 38, 1016 - 1031, 21.02.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1439969

Öz

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. 3. Basım, 2010, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Natürel Yayınevi, 2012, Ankara.
  • Akdemir, A. (2022). The effect of the use of creative drama method on reflective thinking skills of 4th grade students and foreign language learning attitudes of students in foreign language teaching, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Tez No 715580, 2022, Konya.
  • Aldağ, E. (2010). The effects of creative drama on enhancement of motivation in language learning. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, İngilizce Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 263831, 2010, İstanbul.
  • Altunışık, R./Coşkun, R./ Bayraktaroğlu, S./ Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemler. 8.Baskı, 2015, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Araki Metcalfe, N. (2007). The Waterhole: Using Educational Drama As A Pedagogical Tool In A Foreign Language Class At A Public Primary School In Japan. 2007, University of Melbourne: Parkville
  • Araki Metcalfe, N. (2001). Where Is Tora? Implementing Process Drama In Japanese Language Classes At An Australian Primary School. University of Melbourne: Parkville
  • Balaban, H. A. (2019). Creative drama for improving English speaking skills: An Action Research. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Tez No 621751, 2019, Çanakkale.
  • Balkaya, Ş./ Arabacıoğlu, B./ Çakır, M. (2020). Angstzustände im Fremdsprachenunterricht von Studierenden der Abteilung Deutsch als Fremdsprache auf Lehramt. Journal: Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi - Studien zur deutschen Sprache und Literatur, 2020, İstanbul. DOI: 10.26650/sdsl2019-0019
  • Boehm, S. (2011). Affektiv ist effektiv: Dramatische Aktivitäten als Hilfsmittel zur Erlangung einer interkulturellen Sensibilität im Fremdsprachenunterricht. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.5
  • Bulut Yılmaz, R. (2010). An investigation into the effects of creative drama activities on young learners' vocabulary acquisition: A case study. Gaziantep Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 264813, 2010, Gaziantep.
  • Carson, L. (2012). The Role of Drama in Task-based Learning: Agency, Identity and Autonomy. Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.6
  • Çilek, E. (2020). A Suggested Syllabus Based On Creative Drama For Speaking Skills Courses In Arabic Language Teaching. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, Arap Dili Eğitimi Bilim Dalı, 643271. 2020, Ankara.
  • Dragović, G. (2019). Fremdsprachenunterricht (ent-)dramatisieren. Eine empirische Untersuchung zur Effizienz des dramapädagogischen Ansatzes im schulischen DaF-Unterricht mit speziellem Fokus auf Grammatik. Dissertation. Freiburg i. d. Schweiz: Philosophische Fakultät. 2019, Freiburg.
  • Elbistanli, N. (2022). Investigation of teacher's attitudes toward the use of creative drama in teaching Turkish as a foreign language, İstanbul Aydın Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 744071
  • Eski, B. (2019). Tendencies Of Postgraduate Research In The Field Of Language Education By Creative Drama. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Drama Eğitimi Ana Bilim Dalı, 591579
  • Fasching, M. (2017). Drama- und Theaterpädagogik im Fremdsprachenunterricht. Zur Evaluierung und Implementierung eines dramapädagogisch-orientierten Fremdsprachenunterrichts von der Primar- bis zur Sekundarstufe II. Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Philosophie an der Geisteswissenschaftlichen Fakultät der Karl-Franzens-Universität Graz, Nr. 1838047
  • Fasse, G. (2011). Probe! – Praxislabors für kreative Lernwege. Ein Konzept für offene Lernprozesse in heterogenen Lerngruppen. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.3
  • Fischer, S. (2023). Dramapädagogische Aufwärmübungen und ihr Einfluss auf die Sprechangst und Sprechbereitschaft von SchülerInnen im L2-Englischunterricht. Eine quantitative Untersuchung, Jahrgang 17, Ausgabe 1, 2023, https://doi.org/10.33178/scenario. 17.1.1
  • Fulford, J./ Hutchings, M./ Ross, A./ Schmitz, H. (2001). İlköğretimde Drama. (Çev. Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S. Sadi Karamaoğlu) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001.
  • Genç, H. N. (2009). Yabancı dil öğretiminde drama ve ilköğretim yabancı dil ders izlence örnekleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 198-225. 2009, Pamukkale/ Denizli.
  • Gönen Kayacan, S. (2018). The effect of creative drama on teaching fixed expressions in the teaching of Turkish as a foreign language. Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 497265
  • Güryay, B. (2015). Is Creative Drama a Way to Excellence in ELT Classrooms? Yaratıcı Drama Dergisi 2015, 10(2), 211-222, www.yader.org - Creative Drama Journal 2015
  • Haack, A. (2018). Dramapädagogik, Selbstkompetenz und Professionalisierung. Performative Identitätsarbeit im Lehramtsstudium Englisch. 2018, Wiesbaden: Metzler, https://doi.org/10.1007/978-3-658-19951-7
  • Holl, E. (2011). Sprach-Fluss: Theaterworkshops mit Jugendlichen aus 16 afrikanischen Ländern - Theaterpädagogik zwischen kultureller Bildung und Fremdsprachendidaktik. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.2
  • Horasan Doğan, S. (2017). The Effects Of Creative Drama On ELT Student Teachers’ Metacognitive Awareness And Teaching Skills, Doctoral Dissertation English Language Teaching Department Gazi University Graduate School Of Educational Sciences, No 486012, Ankara, 2017.
  • Kao, S. M./O’Neill, C. (1998). Words into Worlds: Learning A Second Language Through Process Drama. London: Ablex Publishing Corporation Lantolf, 1998, London.
  • Karaosmanoğlu, G./ Metinnam, I. (2022). Üniversite Öğrencileri Drama Dersini Neden Seçiyorlar? Ankara Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi 2022, 17(2), 139-162, www.yader.org, DOI: 10.21612/yader.2022.012. 2022, Ankara.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın, 25. Basım.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karppinen, M. (2005). Lernmotivation der Deutschlernenden in der gymnasialen Oberstufe in Finnland; Eine Vergleich Studie über den Motivationsstand der A- und B2- Deutschlernenden. Universität Jyväskylä
  • Kılıç, Ş./ Tuncel, M. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yazım teknikleri. 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küppers, A./ Walter, M. (2012). Theatermethoden auf dem Prüfstand der Forschung. Einführung in die Themenausgabe. Scenario, Volume VI, Issue 1, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.1.1
  • Lakshmi, K./ Nageswari, R. (2015). Creativity speaks better: foster English speaking skills using creative drama in “m-news” articles. Research on Humanities and Social Sciences, 5(15), 103-109.
  • Lombardi, I. (2012). From the Curtain to the Façade: Enhancing ESL/EFL Learners’ Communicative Competence through an Interactive Digital Drama. Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.7
  • Ments, M. V. (1997). Rollenspiel; Effektiv. Oldenburg Schulbuchverlag, München.
  • Neelands, J./ Goode, T. (2000). Structuring Drama Work: A Handbook Of Available Forms In Theatre And Drama. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.
  • Özdemir, B. (2022). Attitudes of 1st to 4th grade English teachers working at a private school towards the use of creative drama. Başkent Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü/ Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/ İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı, 2022, Ankara.
  • Piazzoli, E. (2012). Engage or Entertain? The Nature of Teacher/Participant Collaboration in Process Drama for Additional Language Teaching. Trinity College Dublin, Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.5
  • Rothwell, J. (2011). Drama And Languages Education: Authentic Assessment Through Process Drama. In: Winston, Joe (ed.): Second Language Learning Through Drama: Practical Techniques and Applications. London: Routledge
  • Sağlamel, H. (2009). An experimental study on the role of creative drama in alleviating language anxiety in speaking classes with reference to teachers' and learners' perceptions of language anxiety. Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı / Uygulamalı Dil Bilimi Bilim Dalı, Tez No 249862
  • San, İ. (2006). Yaratıcı dramanın eğitsel boyutları. In Adıgüzel, H. Ö. (Ed.), Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar (pp. 113-122). Ankara: Naturel Yayınları.
  • San, İ. (2001). Eğitimde dramanın kısa tarihçesi. Çağdaş eğitimde kültür ve sanat. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Yayınları: 14, 81-89.
  • Saraç, G. (2007). The use of creative drama in developing the speaking skills of young learners. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 207085
  • Schewe, M. (1993). Fremdsprache inszenieren – Zur Fundierung einer dramapädagogischen Lehr- und Lernpraxis. Oldenburg: Zentrum für pädagogische Berufspraxis der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg. 1993, Oldenburg.
  • Sinisi, B. (2009). Drama im DaF-Unterricht zur Förderung der Sprechfertigkeit. Ein Theaterprojekt anhand von Sketchen Karl Valentins, 2009, Scenario ISSN: 1649-8526, E199292
  • Siyahlı, K. (2019). Creative drama models in foreign language teaching. Ondokuz Mayıs Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 586927
  • Stinson, M. (2008). Process Drama And Teaching English To Speakers Of Other Languages. In: Manuel, Jacqueline; Hughes, John; Anderson, Michael (eds.): Drama and English Teaching: Imagination, action, and engagement. Oxford: Oxford University Press, 2008, Oxford.
  • Tataroğlu, S. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamalarının Konuşma Becerisine Etkisi. T.C. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Şubat 2019, İstanbul.
  • Terzier, C. (2012). The use of creative drama as an instructional strategy to enhance vocabulary of 7th and 8th grade students in primary schools, Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dilbilimi Ana Bilim Dalı / İngilizce Eğitimi Bilim Dalı, 331687, 2012,
  • Topaloğlu, O. (2016). Raising critical intercultural awareness through creative drama in higher education EFL classes. Doktora, Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı. Tez No 433828, 2016, İstanbul.
  • Tselikas, E. (1999). Dramapädagogik im Sprachunterricht. 1999, Zürich: Orell Füssli.
  • Ünal, D. Ç./Sönmez Genç N. (2017). Dramapädagogische Methoden im DaF-Unterricht - Eine Untersuchung zur Selbsteinschätzung bei Türkischen Schülerinnen und Schülern. DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11858, ISSN: 1308-2140, 2017, Ankara.
  • Yıldırım, E. (2022). Değerleri Kazandırmada Drama Yönteminin Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. 2022, Cilt: 20 Sayı: 44, https://doi.org/10.34234/ded.1106474, 297 - 328, 07.12.2022, Kilis.
  • Yıldız, D. (2014). Etkileşimli Öğretim Stratejisinin Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Konuşma Becerilerine Etkisi. Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014, Konya.
  • Yılmaz, R. B. (2010). An Investigation into the Effects of Creative Drama Activities on Young Learners’ Vocabulary Acquisition: A Case Study. (Unpublished Master’s Thesis) Gaziantep University, Graduate School of Social Sciences, Department of English Language Teaching, 2010, Gaziantep.
  • Yumurtacı, N. (2019). Using creative drama in teaching English to young learners: Effectiveness on vocabulary development and creative thinking. Master’s Thesis, Master’s Program in English Language Education, a thesis submitted to the Graduate School Of Educational Sciences Of Bahçeşehir University, 2019, İstanbul.

Die Ansichten der Deutschlehrerkandidaten zum Einsatz der Kreativen Dramatechniken in Lehrveranstaltung "Sprechfertigkeiten"

Yıl 2024, Sayı: 38, 1016 - 1031, 21.02.2024
https://doi.org/10.29000/rumelide.1439969

Öz

Ziel dieser Studie ist, die Ansichten der Deutschlehrerkandidaten/-innen zum Einsatz der Kreativen Dramatechniken in Lehrveranstaltung "Sprechfertigkeiten“ aufzunehmen. Diese Studie fokussierte auf Informationen aus einem 3-stufigen gemischten Design, das randomisierte Pretest-Posttest-Kontrollgruppen-Experimentelle Forschungsdesign, mit angehenden Lehramtskandidaten/-innen des Studienjahres 2022-2023 im 1. Semester. Die Teilnehmer der Studie wurden nach dem Zufallsprinzip ausgewählt und bestanden aus 18 Probanden, die an der Universität Anadolu, Fakultät für Erziehungswissenschaften, Abteilung für Fremdsprachenlehre, Programm für Lehrkraftausbildung Deutsch, die Vorlesungen für DaF-Sprechfertigkeiten besuchten. Mit den Probanden wurde ein halbstrukturiertes Interview geführt und aus dem halbstrukturierten Interviewformular wurden die Befunde von 4 Fragen, die das Bewusstsein, die Einstellung, Lernmethoden hinsichtlich der Förderung von Sprechfähigkeiten im Fremdsprachenlernen Deutsch und die Erwartungen der Lerner erfragen, qualitativ analysiert. Den Studienergebnissen zufolge lässt sich festhalten, dass Kreative Drama Techniken den Lehramtskandidaten/-innen generell nicht bekannt sind. Ein Viertel von ihnen gab an, dass sie die Improvisationstechnik kennen. Die Kreative Drama-Methode mit ihren auswahlreichen anregenden Techniken sind fördernd für Fremdsprachliche Kompetenzen. Weiterhin bestehen Wünsche und Erwartungen, wie Verbesserung der Sprechfertigkeit, Persönlichkeitsentwicklung, Interkulturalität, eine multidirektionale Perspektive und ausgeprägte Weltanschauung, interessante und innovative Unterrichtsgestaltung, die mit Hilfe der Kreativen Drama Methode in der Fremdsprachendidaktik verwirklicht werden können. Daher wird es empfohlen, bei der Gestaltung von Bildungs- und Ausbildungsprogrammen aktuelle Methoden und Ansätze im Unterricht zu verwenden, um den Unterricht effizienter zu gestalten.

Kaynakça

  • Adıgüzel, Ö. (2010). Eğitimde Yaratıcı Drama. 3. Basım, 2010, İstanbul: Yapı Kredi Yayınları.
  • Adıgüzel, Ö. (2012). Eğitimde Yaratıcı Drama. Natürel Yayınevi, 2012, Ankara.
  • Akdemir, A. (2022). The effect of the use of creative drama method on reflective thinking skills of 4th grade students and foreign language learning attitudes of students in foreign language teaching, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Tez No 715580, 2022, Konya.
  • Aldağ, E. (2010). The effects of creative drama on enhancement of motivation in language learning. Atatürk Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, İngilizce Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 263831, 2010, İstanbul.
  • Altunışık, R./Coşkun, R./ Bayraktaroğlu, S./ Yıldırım, E. (2015). Sosyal bilimlerde araştırma yöntemler. 8.Baskı, 2015, Adapazarı: Sakarya Kitabevi.
  • Araki Metcalfe, N. (2007). The Waterhole: Using Educational Drama As A Pedagogical Tool In A Foreign Language Class At A Public Primary School In Japan. 2007, University of Melbourne: Parkville
  • Araki Metcalfe, N. (2001). Where Is Tora? Implementing Process Drama In Japanese Language Classes At An Australian Primary School. University of Melbourne: Parkville
  • Balaban, H. A. (2019). Creative drama for improving English speaking skills: An Action Research. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı, Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı, Tez No 621751, 2019, Çanakkale.
  • Balkaya, Ş./ Arabacıoğlu, B./ Çakır, M. (2020). Angstzustände im Fremdsprachenunterricht von Studierenden der Abteilung Deutsch als Fremdsprache auf Lehramt. Journal: Alman Dili ve Edebiyatı Dergisi - Studien zur deutschen Sprache und Literatur, 2020, İstanbul. DOI: 10.26650/sdsl2019-0019
  • Boehm, S. (2011). Affektiv ist effektiv: Dramatische Aktivitäten als Hilfsmittel zur Erlangung einer interkulturellen Sensibilität im Fremdsprachenunterricht. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.5
  • Bulut Yılmaz, R. (2010). An investigation into the effects of creative drama activities on young learners' vocabulary acquisition: A case study. Gaziantep Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 264813, 2010, Gaziantep.
  • Carson, L. (2012). The Role of Drama in Task-based Learning: Agency, Identity and Autonomy. Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.6
  • Çilek, E. (2020). A Suggested Syllabus Based On Creative Drama For Speaking Skills Courses In Arabic Language Teaching. Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı, Arap Dili Eğitimi Bilim Dalı, 643271. 2020, Ankara.
  • Dragović, G. (2019). Fremdsprachenunterricht (ent-)dramatisieren. Eine empirische Untersuchung zur Effizienz des dramapädagogischen Ansatzes im schulischen DaF-Unterricht mit speziellem Fokus auf Grammatik. Dissertation. Freiburg i. d. Schweiz: Philosophische Fakultät. 2019, Freiburg.
  • Elbistanli, N. (2022). Investigation of teacher's attitudes toward the use of creative drama in teaching Turkish as a foreign language, İstanbul Aydın Üniversitesi / Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Ana Bilim Dalı / Türkçe Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 744071
  • Eski, B. (2019). Tendencies Of Postgraduate Research In The Field Of Language Education By Creative Drama. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Drama Eğitimi Ana Bilim Dalı, 591579
  • Fasching, M. (2017). Drama- und Theaterpädagogik im Fremdsprachenunterricht. Zur Evaluierung und Implementierung eines dramapädagogisch-orientierten Fremdsprachenunterrichts von der Primar- bis zur Sekundarstufe II. Dissertation zur Erlangung des Doktorgrades der Philosophie an der Geisteswissenschaftlichen Fakultät der Karl-Franzens-Universität Graz, Nr. 1838047
  • Fasse, G. (2011). Probe! – Praxislabors für kreative Lernwege. Ein Konzept für offene Lernprozesse in heterogenen Lerngruppen. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.3
  • Fischer, S. (2023). Dramapädagogische Aufwärmübungen und ihr Einfluss auf die Sprechangst und Sprechbereitschaft von SchülerInnen im L2-Englischunterricht. Eine quantitative Untersuchung, Jahrgang 17, Ausgabe 1, 2023, https://doi.org/10.33178/scenario. 17.1.1
  • Fulford, J./ Hutchings, M./ Ross, A./ Schmitz, H. (2001). İlköğretimde Drama. (Çev. Leyla Küçükahmet, Hande Borçbakan, S. Sadi Karamaoğlu) Ankara: Nobel Yayın Dağıtım, 2001.
  • Genç, H. N. (2009). Yabancı dil öğretiminde drama ve ilköğretim yabancı dil ders izlence örnekleri. Pamukkale Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4, 198-225. 2009, Pamukkale/ Denizli.
  • Gönen Kayacan, S. (2018). The effect of creative drama on teaching fixed expressions in the teaching of Turkish as a foreign language. Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 497265
  • Güryay, B. (2015). Is Creative Drama a Way to Excellence in ELT Classrooms? Yaratıcı Drama Dergisi 2015, 10(2), 211-222, www.yader.org - Creative Drama Journal 2015
  • Haack, A. (2018). Dramapädagogik, Selbstkompetenz und Professionalisierung. Performative Identitätsarbeit im Lehramtsstudium Englisch. 2018, Wiesbaden: Metzler, https://doi.org/10.1007/978-3-658-19951-7
  • Holl, E. (2011). Sprach-Fluss: Theaterworkshops mit Jugendlichen aus 16 afrikanischen Ländern - Theaterpädagogik zwischen kultureller Bildung und Fremdsprachendidaktik. Scenario, Volume V, Issue 2, 2011, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.5.2.2
  • Horasan Doğan, S. (2017). The Effects Of Creative Drama On ELT Student Teachers’ Metacognitive Awareness And Teaching Skills, Doctoral Dissertation English Language Teaching Department Gazi University Graduate School Of Educational Sciences, No 486012, Ankara, 2017.
  • Kao, S. M./O’Neill, C. (1998). Words into Worlds: Learning A Second Language Through Process Drama. London: Ablex Publishing Corporation Lantolf, 1998, London.
  • Karaosmanoğlu, G./ Metinnam, I. (2022). Üniversite Öğrencileri Drama Dersini Neden Seçiyorlar? Ankara Üniversitesi Örneği. Yaratıcı Drama Dergisi 2022, 17(2), 139-162, www.yader.org, DOI: 10.21612/yader.2022.012. 2022, Ankara.
  • Karasar, N. (2013). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel Yayın, 25. Basım.
  • Karataş, Z. (2015). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Manevi Temelli Sosyal Hizmet Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62-80.
  • Karppinen, M. (2005). Lernmotivation der Deutschlernenden in der gymnasialen Oberstufe in Finnland; Eine Vergleich Studie über den Motivationsstand der A- und B2- Deutschlernenden. Universität Jyväskylä
  • Kılıç, Ş./ Tuncel, M. (2009). Yaratıcı dramanın İngilizce konuşmaya ve tutuma etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(2).
  • Kozak, M. (2015). Bilimsel araştırma: Tasarım, yazım ve yazım teknikleri. 2.Baskı, Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Küppers, A./ Walter, M. (2012). Theatermethoden auf dem Prüfstand der Forschung. Einführung in die Themenausgabe. Scenario, Volume VI, Issue 1, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.1.1
  • Lakshmi, K./ Nageswari, R. (2015). Creativity speaks better: foster English speaking skills using creative drama in “m-news” articles. Research on Humanities and Social Sciences, 5(15), 103-109.
  • Lombardi, I. (2012). From the Curtain to the Façade: Enhancing ESL/EFL Learners’ Communicative Competence through an Interactive Digital Drama. Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.7
  • Ments, M. V. (1997). Rollenspiel; Effektiv. Oldenburg Schulbuchverlag, München.
  • Neelands, J./ Goode, T. (2000). Structuring Drama Work: A Handbook Of Available Forms In Theatre And Drama. Cambridge: Cambridge University Press, 2000.
  • Özdemir, B. (2022). Attitudes of 1st to 4th grade English teachers working at a private school towards the use of creative drama. Başkent Üniversitesi/ Eğitim Bilimleri Enstitüsü/ Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı/ İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı, 2022, Ankara.
  • Piazzoli, E. (2012). Engage or Entertain? The Nature of Teacher/Participant Collaboration in Process Drama for Additional Language Teaching. Trinity College Dublin, Scenario, Volume VI, Issue 2, 2012, DOI: https://doi.org/10.33178/scenario.6.2.5
  • Rothwell, J. (2011). Drama And Languages Education: Authentic Assessment Through Process Drama. In: Winston, Joe (ed.): Second Language Learning Through Drama: Practical Techniques and Applications. London: Routledge
  • Sağlamel, H. (2009). An experimental study on the role of creative drama in alleviating language anxiety in speaking classes with reference to teachers' and learners' perceptions of language anxiety. Karadeniz Teknik Üniversitesi / Sosyal Bilimler Enstitüsü / Batı Dilleri ve Edebiyatları Ana Bilim Dalı / Uygulamalı Dil Bilimi Bilim Dalı, Tez No 249862
  • San, İ. (2006). Yaratıcı dramanın eğitsel boyutları. In Adıgüzel, H. Ö. (Ed.), Yaratıcı Drama 1985-1998 Yazılar (pp. 113-122). Ankara: Naturel Yayınları.
  • San, İ. (2001). Eğitimde dramanın kısa tarihçesi. Çağdaş eğitimde kültür ve sanat. İstanbul: Çağdaş Yaşamı Destekleme Yayınları: 14, 81-89.
  • Saraç, G. (2007). The use of creative drama in developing the speaking skills of young learners. Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dili Eğitimi Ana Bilim Dalı, Tez No 207085
  • Schewe, M. (1993). Fremdsprache inszenieren – Zur Fundierung einer dramapädagogischen Lehr- und Lernpraxis. Oldenburg: Zentrum für pädagogische Berufspraxis der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg. 1993, Oldenburg.
  • Sinisi, B. (2009). Drama im DaF-Unterricht zur Förderung der Sprechfertigkeit. Ein Theaterprojekt anhand von Sketchen Karl Valentins, 2009, Scenario ISSN: 1649-8526, E199292
  • Siyahlı, K. (2019). Creative drama models in foreign language teaching. Ondokuz Mayıs Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı, Tez No 586927
  • Stinson, M. (2008). Process Drama And Teaching English To Speakers Of Other Languages. In: Manuel, Jacqueline; Hughes, John; Anderson, Michael (eds.): Drama and English Teaching: Imagination, action, and engagement. Oxford: Oxford University Press, 2008, Oxford.
  • Tataroğlu, S. (2019). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Yaratıcı Drama Uygulamalarının Konuşma Becerisine Etkisi. T.C. İstanbul Üniversitesi, Sosyal Bilimler Enstitüsü, Türkiyat Araştırmaları Anabilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi. Şubat 2019, İstanbul.
  • Terzier, C. (2012). The use of creative drama as an instructional strategy to enhance vocabulary of 7th and 8th grade students in primary schools, Gazi Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / İngiliz Dilbilimi Ana Bilim Dalı / İngilizce Eğitimi Bilim Dalı, 331687, 2012,
  • Topaloğlu, O. (2016). Raising critical intercultural awareness through creative drama in higher education EFL classes. Doktora, Atatürk Üniversitesi / Eğitim Bilimleri Enstitüsü / Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı / İngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı. Tez No 433828, 2016, İstanbul.
  • Tselikas, E. (1999). Dramapädagogik im Sprachunterricht. 1999, Zürich: Orell Füssli.
  • Ünal, D. Ç./Sönmez Genç N. (2017). Dramapädagogische Methoden im DaF-Unterricht - Eine Untersuchung zur Selbsteinschätzung bei Türkischen Schülerinnen und Schülern. DOI: http://dx.doi.org/10.7827/TurkishStudies.11858, ISSN: 1308-2140, 2017, Ankara.
  • Yıldırım, E. (2022). Değerleri Kazandırmada Drama Yönteminin Etkisi: Bir Meta Analiz Çalışması. 2022, Cilt: 20 Sayı: 44, https://doi.org/10.34234/ded.1106474, 297 - 328, 07.12.2022, Kilis.
  • Yıldız, D. (2014). Etkileşimli Öğretim Stratejisinin Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı Öğrencilerinin Konuşma Becerilerine Etkisi. Doktora tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2014, Konya.
  • Yılmaz, R. B. (2010). An Investigation into the Effects of Creative Drama Activities on Young Learners’ Vocabulary Acquisition: A Case Study. (Unpublished Master’s Thesis) Gaziantep University, Graduate School of Social Sciences, Department of English Language Teaching, 2010, Gaziantep.
  • Yumurtacı, N. (2019). Using creative drama in teaching English to young learners: Effectiveness on vocabulary development and creative thinking. Master’s Thesis, Master’s Program in English Language Education, a thesis submitted to the Graduate School Of Educational Sciences Of Bahçeşehir University, 2019, İstanbul.
Toplam 58 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Almanca
Konular Alman Dili, Edebiyatı ve Kültürü
Bölüm Dünya dilleri, kültürleri ve edebiyatları
Yazarlar

Bilge Ünal 0000-0002-4496-7059

Şerife Çelikkaya 0000-0002-3346-4050

Yayımlanma Tarihi 21 Şubat 2024
Gönderilme Tarihi 21 Kasım 2023
Kabul Tarihi 20 Şubat 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Sayı: 38

Kaynak Göster

APA Ünal, B., & Çelikkaya, Ş. (2024). Die Ansichten der Deutschlehrerkandidaten zum Einsatz der Kreativen Dramatechniken in Lehrveranstaltung "Sprechfertigkeiten". RumeliDE Dil Ve Edebiyat Araştırmaları Dergisi(38), 1016-1031. https://doi.org/10.29000/rumelide.1439969