Günümüz İlahiyat ve İslami ilimler fakülteleri ders müfredatında yer alan Kur’ân-ı Kerîm Okuma ve Tecvid derslerinin amacı, her öğrencinin hatasız ve kurallarına uygun şekilde Kur’ân-ı Kerîm’i doğru ve güzel okuma bilgi ve becerisine sahip olmalarını sağlamaktadır. Her dönemde iki kredi olarak sekiz dönem boyunca okutulan bir derstir. Bu derste öğrencilerden Kur’ân metnini yüzünden hatasız okuması, belirlenmiş bazı bölümleri ezberlemesi, tecvid kurallarını teorik olarak bilmesi ve yüzüne-ezber okumalarında uygulaması istenmektedir. Ayrıca öğrencinin ezberlediği Kur’ân bölümlerinin anlamlarını okuması ve bilmesi de beklenmektedir. Ülkemizde ve tüm dünyada yaşanan salgın hastalık nedeniyle üniversitelerdeki örgün eğitim uzaktan eğitime geçmiştir. Bu çalışmada, Uzaktan eğitimde Kur’ân-ı Kerîm okuma ve tecvid derslerinin uygulanışı ele alınmaktadır. Bu eğitim modelinde öğrencilerin Kur’ân derslerine katılma oranları, yüzüne ve ezber okumalarını nasıl yaptıkları ve hangi teknolojik imkânları kullanarak derse katılımları gözlemlenmiştir. Ayrıca derslerde öğrenciler ile yaptığımız mülakat ile uzaktan eğitim Kur’ân derslerinin kendileri için oluşturduğu avantajları ve dezavantajları da tespit edilmiştir. Bu sayede dersin işlenişine dair elde edilen verilerin olumlu yönlerinin daha da geliştirilmesi, eksiklik bulunan hususların da nasıl çözümleneceğine dair bir farkındalık geliştirilmesi amaçlanmıştır. Bu bilgiler doğrultusunda belli başlı çözüm önerileri sıralanmıştır.
Uzaktan Eğitim Kur’ân-ı Kerîm Okuma Tecvid Online Kur’ân Eğitimi Kur’ân Talimi.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Din, Toplum ve Kültür Araştırmaları |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Haziran 2021 |
Gönderilme Tarihi | 20 Mayıs 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 1 Sayı: 1 |