Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği

Yıl 2018, Cilt: 4 Sayı: 5, 18 - 30, 11.08.2018

Öz

Günümüzde bilgi ve iletişim alanlarında yaşanan hızlı gelişmelerin ve değişimlerin etkisi ile birlikte küreselleşen dünya, şirketleri bir açık sistem olarak toplumun ihtiyaçlarını ve taleplerini dikkate almaya ve çevreye hizmet etme anlayışını benimsemeye zorlamaktadır. Kurumsal sosyal sorumluluk (KSS), AB komisyonu tanımıyla şirketlerin toplum üzerindeki etkilerinden dolayı sorumluluk almalarını ifade eder. Şirketler kanunlara uygun olarak, sosyal ve çevresel unsurları, etik değerleri, tüketici ve insan hakları sorunlarını iş stratejilerine ve operasyonlarına dahil ederek sosyal sorumluluklarını yerine getirebilirler. Bununla birlikte son yıllarda şirketlerin sosyal sorumluluk alanında yaptıkları faaliyetler giderek yaygınlaşmaktadır. Ancak sosyal sorumluluk adına yapılan faaliyetlerin şirketlerin ve toplumun beklentilerini ne düzeyde karşıladıkları konusu tam olarak açıklığa kavuşmuş değildir. Bu çalışmada şirketlerin sosyal sorumluluk amacıyla gerçekleştirdikleri faaliyetleri neticesinde hasılatının ve karının artması beklentisinin gerçekleşip gerçekleşmediği incelenmektedir. Bu doğrultuda BIST 100 Endeksinde 2009-2016 yılları arası yer alan şirketlerin mali tabloları incelenip regresyon analizi ile sosyal sorumluluk faaliyetlerinin karlılık üzerindeki etkisi araştırılmıştır.

Kaynakça

  • Alnıaçık, U., Alnıaçık, E., & Genç, N. (2011). How corporate social responsibility information influences stakeholders' intentions. Corporate social responsibility and environmental management, 18(4), 234-245. Alparslan, A. G. A., & Aygün, M. (2013). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ve Firma Performansı. Süleyman Demirel Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1). Aras, G., Aybars, A., & Kutlu, O. (2010). Managing corporate performance: Investigating the relationship between corporate social responsibility and financial performance in emerging markets. International Journal of productivity and Performance management, 59(3), 229-254. Arsoy, A. P., Arabacı, Ö., and Çiftçioğlu, A. (2012). “Corporate Social Responsibility And Financial Performance Relationship: The Case Of Turkey”, Muhasebe ve Finansman Dergisi 14: 159-176. Aupperle, K. E., Carroll, A. B., & Hatfield, J. D. (1985). An empirical examination of the relationship between corporate social responsibility and profitability. Academy of management Journal, 28(2), 446-463. Çelik, S., Zeytinoğlu, E., & Akarım, Y. D. (2016). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Ve Finansal Performans Arasındaki İlişki: Borsa İstanbul Üzerine Bir Uygulama. World of Accounting Science, 18. Dinçer, B. (2011). “Do the Shareholders Really Care about Corporate Social Responsibility?”, International Journal of Business and Social Science Vol. 2 No.10: 71-76. Fettahoğlu, S. (2013). İşletmelerde Sosyal Sorumluluk İle Finansal Performans Arasındaki İlişki: İmkb’ye Yönelik Bir Uygulama. Sosyal Ve Beşeri Bilimler Dergisi, 6(1), 11-20. Friedman, Milton. (1970) “The Social Responsibility Of Business Is To Increase Its Profits,” The New York Times Magazine, No. 33, Pp. 122-26. Kiran, S., Kakakhel, S. ve Shaheen, F. (2015). Corporate social responsibility and firm profitability: A case of oil and gas sector of Pakistan. City University Research Journal, 5(1), 110-119. Mcguire, J. B., Sundgren, A., & Schneeweis, T. (1988). Corporate Social Responsibility And Firm Financial Performance. Academy of Management Journal, 31(4), 854-872. McWilliams, A., & Siegel, D. (2000). Corporate social responsibility and financial performance: correlation or misspecification?. Strategic management journal, 21(5), 603-609. Saeidi, S. P., Sofian, S., Saeidi, P., Saeidi, S. P., & Saaeidi, S. A. (2015). How does corporate social responsibility contribute to firm financial performance? The mediating role of competitive advantage, reputation, and customer satisfaction. Journal of Business Research, 68(2), 341-350 Wang, Q., Dou, J., & Jia, S. (2016). A meta-analytic review of corporate social responsibility and corporate financial performance: The moderating effect of contextual factors. Business & Society, 55(8), 1083-1121.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Yusuf Gör

Bilgehan Tekin Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 11 Ağustos 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 4 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Gör, Y., & Tekin, B. (2018). Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, 4(5), 18-30.
AMA Gör Y, Tekin B. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği. SADAB. Ağustos 2018;4(5):18-30.
Chicago Gör, Yusuf, ve Bilgehan Tekin. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi 4, sy. 5 (Ağustos 2018): 18-30.
EndNote Gör Y, Tekin B (01 Ağustos 2018) Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4 5 18–30.
IEEE Y. Gör ve B. Tekin, “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği”, SADAB, c. 4, sy. 5, ss. 18–30, 2018.
ISNAD Gör, Yusuf - Tekin, Bilgehan. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği”. Sosyal Araştırmalar ve Davranış Bilimleri Dergisi 4/5 (Ağustos 2018), 18-30.
JAMA Gör Y, Tekin B. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği. SADAB. 2018;4:18–30.
MLA Gör, Yusuf ve Bilgehan Tekin. “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği”. Sosyal Araştırmalar Ve Davranış Bilimleri Dergisi, c. 4, sy. 5, 2018, ss. 18-30.
Vancouver Gör Y, Tekin B. Kurumsal Sosyal Sorumluluk Kavramının Karlılık İle İlişkisi Üzerine Bir Çalışma: Bist 100 Örneği. SADAB. 2018;4(5):18-30.