Introduction and Objective: The impact of the social environment on social skills and conflict management is
important. In this study, it was aimed to evaluate the factors affecting the level of social skill and conflict management
ability and to explain the relationship between this two variables in university students. Materials and Methods:
In the questionnaire study using “Social Skill Inventory Scale” and “Conflict Resolution Scale”, İzmir Ege University
was determined as the population. The sample of this study was selected by simple random sampling method from
the students who continue their education at the vocational higher schools in the Ege University’s central campus.
A total of 215 students took part in the study. In data analysis, frequency distribution and percentages were used
and chi-square test was used to determine the difference between variables. Findings: Social skill level of 68,4%
of participants was determined as moderate and 31,6% of participants was determined as high. Participation in
cultural activities, regular recruitment and participation in college student communities are influential at the level of
social skills. Conflict management skill level of 9,8% of participants was low, 56,7% of participants was moderate
and 33,5% of participants was high. Results: Type of school, class, gender, cultural activities, regular occupation
and participation in student communities are influential in conflict management skills. It is also seen that conflict
resolution skills of university students with high social skills are more developed.
University student Social skill Conflict management Peer relations
Bu çalışmada, üniversite öğrencilerinde sosyal beceri düzeyi ve çatışma yönetme becerisini etkileyen faktörlerin değerlendirilmesi ve bu iki değişken arasındaki ilişkinin açıklanması amaçlanmıştır. “Sosyal Beceri Envanteri Ölçeği” ve “Çatışma Çözme Ölçeği” kullanılarak yapılan anket çalışmasında, İzmir Ege Üniversitesi evren olarak belirlenmiştir. Örneklem Ege Üniversitesi merkez yerleşkesindeki meslek yüksekokullarında öğrenimlerine devam eden öğrencilerden basit rastgele örneklem yöntemi ile seçilmiştir. Çalışmaya toplam 215 öğrenci alınmıştır. Verilerin analizinde frekans dağılımı ve yüzdelerden yararlanılmış, değişkenler arasındaki fark ki-kare testi ile belirlenmiştir. Katılımcılarda sosyal beceri düzeyi %68,4 oranında orta düzeyde ve %31,6 oranında yüksek olarak belirlenmiştir. Sosyal beceri düzeyinde kültürel faaliyetlere katılma durumu, düzenli uğraşta bulunma ve üniversite öğrenci topluluklarında yer alma etkilidir. Katılımcılarda çatışma yönetimi becerisi ise %9,8 düşük, %56,7 orta ve %33,5 oranında yüksek olarak bulunmuştur. Çatışma yönetimi becerisinde, eğitim görülen okul, sınıf, cinsiyet, kültürel faaliyetlere katılma, düzenli uğraş ve öğrenci topluluklarında yer alma etkilidir. Sosyal becerisi yüksek olan üniversite öğrencilerinde çatışma çözme becerisinin de daha gelişmiş olduğu görülmektedir.
Üniversite öğrencisi Sosyal beceri Çatışma yönetimi Akran ilişkileri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2019 |
Kabul Tarihi | 11 Şubat 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 6 Sayı: 1 |