Giriş ve amaç: Bu çalışmada, Safranbolu Devlet Hastanesi’ nde hastalar tarafından kurumsal itibarın ne şekilde algılandığı incelenmiş, algılanan kurumsal itibarın değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Gereç ve yöntem: Çalışma sorularının seçiminde itibar Charles J., Fombrun ve Naomi A. Gardberg’ in ( Fombrun ve Gardberg, 2002: 304) uluslar arası nitelikte geçerliliği kabul görmüş kurumsal itibar ölçme ölçeğinden yararlanılmıştır. Bilgi toplanmasında; hastanedeki toplam ayaktan poliklinik hastalarının günlük ortalama hasta sayısı olarak evrenin 600 olduğu tespit edilmiş olup 250 kişilik örneklem üzerinde anket uygulanmıştır. Ankete katılanlara kişisel bilgileri dışında kurumsal itibar algısına ilişkin 22 soru yöneltilmiş olup sorular kapalı uçlu ve 5’ li likert tipindedir. Bulgular: Demografik değişkenlere bakıldığında, ankete katılan kadın katılımcıların % 54,4 ile çoğunlukta olduğu, yaşa göre dağılımda % 26,4 ile 21-30 yaş arası grubun daha fazla katılım sağladığı, eğitim durumunda da % 52,4 ile lise ve altının çoğunlukta olduğu, cinsiyet değişkeninin itibar durumu üzerinde anlamlı bir etkisinin olmadığı, yaş değişkeninde de anlamlı farkın 21 yaş altı grup ile 51 yaş ve üstü grup arasında ve 21-30 yaş grubu ile 51 yaş ve üstü gruplar arasında olduğu ve eğitim değişkeninde anlamlı farkın lise ve altı eğitim düzeyi grubu ile lisans düzeyi eğitim grubu arasında olduğu görülmüştür. Fonksiyonel değişkenlere bakıldığında ise, bireylerin hastaneyle ilgili 22 soruya da verdiği cevap istatistiksel olarak ( Sig. (2-tailed) = ,000 olduğu için p< 0.001***). çok önemli düzeyde anlamlı bulunmuştur. Sonuç: Safranbolu Devlet Hastanesi’ nde kurumsal itibar algısı üzerine yapılan çalışmada cinsiyetin kurumsal itibar algısı üzerinde anlamı olmadığı, yaş ve eğitim üzerinde anlamlı olduğu, katılımcılara yöneltilen 22 sorunun da kurumsal itibar algısı üzerinde önemli düzeyde etkisinin olduğu söylenebilmektedir.
Objective: This study was conducted to determine how corporate reputation had been perceived by patients in Safranbolu State Hospital and to evaluate this perceived corporate reputation. Method: In the selection of study questions, Surveying Scale of Charles J., Fombrun ve Naomi A. Gardberg which has been accepted as an international scale has been used on corporate reputation. In data collection, it has beeen established that the number of patients of outpatient clinic in hospital is about 600 daily –research population of the study- and a survey has been conducted on a sample consisting of 250 people. 22 close ended questions have been directed to the participants of the survey about corporate reputation in addition to their personal information and these questions have been formed according to the 5 point Likert Scale. Results : It has been resulted that according to demographic variables, women participants are predominant with the percentage of 54,4 ; according to age, the group between 21-30 ages are much more participant and active ; according to education, the group graduated from high school and below are predominant with the percentage of 52,4, and the gender variable doesn’t have a significant effect on the sense of corporate reputation. It has been also stated that the significant difference about age variabla is between 21 aged and below and 51 aged and over the age of 51 ; 21-30 aged people and 51 aged and over the age of 51. The significant difference about education variable is between the group of high school and below and the group of university degree. According to functional variables, the answers of 22 questions obtained from the participants about hospital, are statistically significant ( sig (2-tailed)=,000,p<0,001***). Conclusion: As a result, in this study conducted in Safranbolu State Hospital about the sense of corporate reputation, gender doesn’t have a significant role on the sense of corporate reputation and 22 questions asked to the participants have a significant role on corporate reputation.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 2 Sayı: 4 |