Giriş ve amaç: Günümüzde artan sosyal medya kullanımı ve sosyal ortamlardaki gelişmeleri kaçırma korkusu ile birlikte öğrencilerin akademik başarıları ve özyeterlikleri de değişmektedir. Bu çalışmada, hemşirelik öğrencilerinde sosyal medya kullanımı ile akademik başarı ve akademik özyeterlik arasındaki ilişkiyi incelemek amaçlandı. Gereç ve Yöntem: Kesitsel tipteki bu araştırma, Ocak-Haziran 2020 tarihleri arasında Trakya Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü’nde eğitim gören 1., 2., 3. ve 4. sınıf n=493 öğrenci üzerinde yürütüldü. Araştırma verileri araştırmacılar tarafından literatür incelenerek oluşturulan “Anket Formu”, “Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği (SOSOGKKÖ)” ve “Akademik Özyeterlik Ölçeği (AÖÖ)” ile toplandı. Verilerin değerlendirilmesinde tanımlayıcı istatistik, Ki-Kare test ve Pearson korelasyon analiz yöntemleri kullanıldı. Bulgular: Hemşirelik öğrencilerin yaş ortalaması 20,63±4,81, %80,7’sinin cinsiyeti kadın ve %43,2’sinin AGNO’su 3,01-3,50 arasındadır. Öğrencilerin %97,2’sinin cep telefonu olduğu, %42,2’si cep telefonunu sosyal medya için kullandığı, %93,1’inin sosyal medya kullandığı belirlenmiştir. Öğrencilerin AÖÖ puan ortalamaları ile cinsiyet arasında; SOGKKÖ puan ortalamaları cinsiyet, sosyal medya kullanım durumu, üye olunan sosyal medya hesap sayısı, gün içerisinde sosyal medyada vakit geçirme süre aralığı, sosyal medyayı kontrol etme sıklığı, ders esnasında sosyal medya hesaplarını kontrol etme durumu arasında ilişki olduğu saptanmıştır. AGNO ile AAÖ puan ortalaması arasında negatif yönlü anlamlı bir ilişki bulunurken, SOGKKÖ puan ortalaması arasında anlamlı bir ilişki saptanmamıştır. Sonuç: Çalışmada, öğrencilerin akademik başarıları artarken akademik öz yeterliliklerinin azaldığı, buna rağmen sosyal ortamda var olan gelişmeleri kaçırma korkusunda değişim olmadığı belirlenmiştir.
Hemşirelik Öğrenci Sosyal Medya Akademik Başarı Akademik Özyeterlik
Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi (TÜBAP)
2020/08
Çalışmaya katılan tüm öğrencilerimize ve çalışmamızı maddi olarak destekleyen Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırma Projeleri Birimi’ne teşekkür ederiz.
Introduction and aim: Today, increasing use of social media and the fear of missing out on developments in social media, students' academic achievements and self-efficacy are also changing. In this study, it is aimed to examine the relationship between the use of social media and academic achievement and academic self-efficacy in nursing students. Materials and Methods: This cross - sectional study was conducted on the first, second, third and fourth grade n = 493 students studying in the Nursing Department of Trakya University Faculty of Health Sciences between January and June 2020. The research data were collected by the “Questionnaire Form” which was prepared by the researchers by examining the literature, “Fear of Missing Developments in Social Environments Scale (FoMo)” and “Academic Self-Efficacy Scale (ASES)”. Descriptive statistics, chi-square, Pearson's correlation were used in the evaluation of the data. Results: The mean age of the students was 20.63 ± 4.81, 80.7% were female, and 43.3% were AGNO between 3.01-3.50. It was determined that 97.2% of the students had a mobile phone, 42.2% used their mobile phone for social media, and 93.1% used social media. It has been determined that between the ASES score averages and gender; there is a relationship between the mean FoMo score averages and gender, social media usage status, the number of social media accounts subscribed to, the interval of time spent on social media during the day, the frequency of checking social media, and the status of checking social media accounts during the lesson. While there was a significant negative correlation between AGNO and ASES mean score, no significant correlation was found between the mean FoMo score. Conclusions: As a result of our study, it was found that while the academic achievement of the students increased, their academic self-efficacy decreased, although there was no change in the fear of missing the developments in the social environment.
Nursing Student Social media Academic achievement Academic self-efficacy
2020/08
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Proje Numarası | 2020/08 |
Yayımlanma Tarihi | 1 Mart 2022 |
Kabul Tarihi | 6 Kasım 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 9 Sayı: 1 |