Amaç: “Dost” metaforu, işletmelerde güven algısı olusturmak amacıyla, 1990’lardan itibaren yaygın olarak kullanılmaktadır. Hastane bağlamında incelediğimizde karşımıza sıklıkla “bebek dostu hastane, anne dostu hastane, bakım dostu hastane, çevre dostu hastane, yaşlı dostu hastane” gibi kavramlar çıkmaktadır. Bu çalışmanın amacı bir eğitim araştırma hastanesinin hasta dostu olma düzeyini belirlemektir.
Yöntem: Bu çalışma tanımlayıcı ve kesitsel tipte planlanmıştır. Veriler, araştırmacılar tarafından literatür taraması yapılarak oluşturulan, Hasta Dostu Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Kişisel Bilgi Formu çalışanların demografik özellikleri 8 soru ve ölçek kapsamındaki 37 maddeden oluşmaktadır.
Bulgular: Cronbach alpha değeri ,989 olarak bulunmuştur. Araştırmaya katılanların %54,6’sının kadın olduğu, %78,9’unun evli olduğu, %44,3’ünün poliklinikte hizmet aldığı, %32,1’inin ilkokul mezunu olduğu, %26,8’inin 30 yaş ve altında olduğu, %42,7’sinin 4000-5000 tl arası gelirinin olduğu, %40,7’sinin kuruma 8 ya da daha fazla kez başvurmuş olduğu ve %86,3’ünün kentsel bölgede yaşadığı görülmektedir. Hasta Dostu ortalama puanı 8,23, Şefkatli iletişim boyutu ortalama puanı 8,33, Güven boyutu 8,31 ve empatik boyutu puan ortalaması 8,32 olarak bulunmuştur.
Sonuç: Sonuç olarak araştırma yapılan hastanede hasta dostu algısı çok yüksek düzeyde bulunmuştur. Ayrıca şefkatli iletişim, güven ve empatik ilgi ortalama puanlarına göre de çok yüksek düzeyde bulunmuştur. Yine şefkatli iletişim, güven, empatik iletişim ve hasta dostu algısı cinsiyet, medeni durum, yaşanılan bölge, yaş, gelir durumu ve hastaneye başvuru sayısına göre farklılık göstermemiştir. Hizmet alınan bölüm ve öğrenim durumuna göre farklılık göstermektedir.
Hasta Dostu Hastane Sağlık Hizmetlerinde Kalite Hasta Dostu Hizmet Kalitesi
Sağlık Bilimleri Üniversitesi
Çalışmamıza destek veren tüm katılımcılarımıza teşekkür ederiz.
Objective: The metaphor of "friend" has been widely used since the 1990s to create a perception of trust in organisations. In the context of hospitals, we often encounter concepts such as "baby-friendly hospital, mother-friendly hospital, care-friendly hospital, environment-friendly hospital, elderly-friendly hospital". The aim of this study is to determine the level of patient friendliness of a training and research hospital.
Method: This study was planned as a descriptive and cross-sectional study. The data were obtained by using the Patient Friendly Scale, which was created by the researchers by reviewing the literature. The Personal Information Form consists of 8 questions about the demographic characteristics of the employees and 37 items in the scale.
Findings: Cronbach alpha value was found as, 989. It is seen that 54.6% of the participants were female, 78.9% were married, 44.3% received service in the outpatient clinic, 32.1% were primary school graduates, 26.8% were 30 years old or younger, 42.7% had an income between 4000-5000 TL, 40.7% had applied to the institution 8 or more times and 86.3% lived in the urban area. The average score of Patient Friendly was 8.23, the average score of Compassionate communication dimension was 8.33, the average score of Trust dimension was 8.31 and the average score of empathic dimension was 8.32.
Conclusion: As a result, the perception of patient friendliness was found to be at a very high level in the hospital where the research was conducted. It was also found to be at a very high level according to the mean scores of compassionate communication, trust and empathic interest. Again, the perception of compassionate communication, trust, empathic communication and patient friendliness did not differ according to gender, marital status, region of residence, age, income status and number of hospital admissions. It differs according to the department and education level.
Patient Friendly Hospital Quality in Health Services Patient Friendly Service Quality
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2023 |
Kabul Tarihi | 23 Mayıs 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 2 |