Aim: This study aimed to evaluate the impact of education on nursing students' knowledge of ventrogluteal injections. Materials and methods: A quasi-experimental design with a single-group pretest-posttest model was utilized, involving 101 students from a state university between March and April 2019. Data were collected using a “Student Information Form” and “Achievement Test”. Descriptive statistical methods and dependent t-tests were employed. Findings: The study found that 54.5% of students utilized the VG area for injections. Reasons for not using it included lack of opportunity (21.7%), lack of exposure to VG injections and knowledge (28.2%), and lack of confidence (8.7%). Prior to training, the mean score on Achievement Test was X̄=12.227, which increased to X̄=16.178 post-training (p < 0.001). Conclusion: Conducted with third and fourth-year nursing students, the study revealed that VG injection knowledge from the first year was forgotten over time. However, students’ knowledge levels improved after training. It is recommended that these training sessions occur regularly to help students retain current knowledge and skills.
Amaç: Bu çalışma, hemşirelik öğrencilerinin ventrogluteal enjeksiyonlar hakkındaki bilgilerine eğitimin etkisini değerlendirmeyi amaçlamıştır. Gereç ve yöntem: Çalışmada, Mart ve Nisan 2019 arasında bir devlet üniversitesinden 101 öğrenciyi kapsayan tek grup ön test-son test modeli ile yarı deneysel bir tasarım kullanılmıştır. Veriler “Öğrenci Bilgi Formu” ve “Başarı Testi” kullanılarak toplanmıştır. Tanımlayıcı istatistiksel yöntemler ve bağımlı t-testleri uygulanmıştır. Bulgular: Çalışmada öğrencilerin %54.5'inin VG bölgeyi enjeksiyon için kullandığı bulunmuştur. Kullanılmama nedenleri arasında fırsat eksikliği (%21.7), VG enjeksiyon yapıldığını görmeme ve bilgi eksikliği (%28.2) ile özgüven eksikliği (%8.7) yer almıştır. Eğitim öncesinde Başarı Testi'nden alınan ortalama puan X̄=12.227 iken, eğitim sonrasında bu puan X̄=16.178'e yükselmiştir (p < 0.001). Sonuç: Üçüncü ve dördüncü sınıf hemşirelik öğrencileri ile gerçekleştirilen bu çalışma, ilk yılda edinilen VG enjeksiyon bilgilerinin zamanla unutulduğunu ortaya koymuştur. Ancak, eğitim sonrasında öğrencilerin bilgi düzeyleri artmıştır. Bu eğitim oturumlarının düzenli olarak gerçekleştirilmesi, öğrencilerin güncel bilgi ve becerilerini korumalarına yardımcı olması açısından önerilmektedir.
İntramüsküler enjeksiyonlar hemşirelik eğitimi hemşirelik öğrencisi
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Hizmetleri ve Sistemleri (Diğer) |
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 17 Nisan 2025 |
Gönderilme Tarihi | 5 Ekim 2024 |
Kabul Tarihi | 20 Ocak 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 1 |