BibTex RIS Kaynak Göster

Problems Of Senior Teacher Students In On-Site School Training

Yıl 2014, Sayı: 28, 1 - 14, 07.12.2014

Öz

Training qualified teachers is a very important goal to increase quality of education. Today, Educational faculties are responsible for teacher training to sustain education system. School experience and on-site teaching practice courses are key factors in teacher training to nurture students in order to know their job and get necessary knowledge and skills. These courses have very important functions in teacher training but there are some problems about them. In this study we have investigated the senior teachers’ problem about school experience and teaching practice courses with using case study method. According to the results, mostly stated problems of students are: distance between campus and school, different time schedules in schools, lack of guidance from academicians, extra-curricular duties from school teachers, inappropriate school placement. We have tried to develop some suggestions for problems. We hope this limited study may help next research and studies aiming to develop and conducting these courses.

Kaynakça

  • Aydın, S., Selçuk A. ve Yeşilyurt M. (2007). Öğretmen Adaylarının “Okul Deneyimi II” Dersine İlişkin Görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 4 (2), 75-90.
  • Bural B. ve Avşaroğlu S. (2012). Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Öğretim Uygulaması Dersinde Karşılaşılan Güçlüklerin Öğretmen Adayları Açısından Değerlendirilmesi, http://www.turje.org/index.php?page=archive&aa=025 adresinden 15.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2001), Öğretmenlik Uygulamasının Yönetimi İle İlgili Yeni Düzenlemenin Getirdikleri ve Yaşanan Sorunlar, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11,1-18.
  • Demir Ö. ve Çamlı Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (1), 117-139.
  • Demircan C. (2007). Okul Deneyimi 2 Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119-132.
  • Dursun Ö. Ö. ve Kuzu A. (2008). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Öğretmen Adayı Ve Öğretim Elemanı Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178
  • Eraslan A. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ Üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3(1), 207-221
  • Karaca H. N. ve Aral N. (2011). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Turkiye, Antalya. http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/109..pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Paker T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 132-139.
  • Özkan H. H., Albayrak M. ve Berber K. (2005). Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarında Yaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü, Milli Eğitim Dergisi, 33(168).
  • Sılay İ. ve Gök T. (2004). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunları Gidermek Amacıyla Hazırlanan Öneriler Üzerine Bir Çalışma, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/217.pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Şimşek N. (2013). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Karşılaştıkları Güçlüklerle İlgili Algılarının Belirlenmesi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1. http://www.susbid.com/Makaleler/1611496396_23.pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Yeşilyurt E. ve Semerci Ç. (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-23 Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (t.y.). Öğretmenlik Uygulaması, Okul Deneyimi I-II.
  • http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa?p_p_auth=dZYV05Gh&p_p_id=101&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_101_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview_content&_101_assetEntryId=18475&_101_type=content&_101_urlTitle=adayogretmen%C4%B1lavuzu&redirect=http%3A%2F%2Fwww.yok.gov.tr%2Fweb%2Fguest%2Fanasayfa%3Fp_p_id%3D3%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dmaximized%26p_p_mode%3Dview%26_3_keywords%3D%25C3%25B6%25C4%259Fretmenlik%2Buygulamas%25C4%25B1%26_3_struts_action%3D%252Fsearch%252Fsearch%26_3_redirect%3D%252Fweb%252Fguest%252Fanasayfa adresinden 10.3.2014 tarihinde erişilmiştir.

Eğitim Fakültesi Böte Son Sınıf Öğrencilerinin Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlar

Yıl 2014, Sayı: 28, 1 - 14, 07.12.2014

Öz

Nitelikli öğretmen yetiştirmek eğitimin kalitesini artırmak için çok önemli bir hedeftir. Günümüzde öğretmen yetiştirme görevini eğitim fakülteleri üstlenmektedir. Her meslekte olduğu gibi öğretmenlik mesleğinde de hizmet öncesinde mesleklerini tanımak ve pratik kazanmak için gerçekleştirilen Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması dersleri bulunmaktadır. Bu derslerin amaçları işlevsel olmasına rağmen uygulamada karşılaşılan bazı sorunlar göze çarpmaktadır. Bu çalışmada Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi (BÖTE) öğretmen adaylarının Okul Deneyimi ve Öğretmenlik Uygulaması derslerine yönelik görüşleri nitel araştırma yöntemlerinden “Durum Çalışması”  ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda uygulama okullarının uzak olması, okulda bulunma süresinin okula göre değişkenlik göstermesi, koordinatör öğretim üyeleri tarafından yeterli danışmanlık sağlanmaması, uygulama öğretmeninin öğrencileri belirlenen amaçların dışında görevler vermesi, uygulamaların ortaokul yerine meslek liselerinde yapılıyor olması gibi sorunlar ortaya çıkmıştır. Bu çalışmada ulaşılan sonuçların ileride yapılacak öğretmen yetiştirme programlarının iyileştirilmesi ve staj uygulamalarının yürütülmesi çalışmalarında dikkate alınması umulmaktadır.

Kaynakça

  • Aydın, S., Selçuk A. ve Yeşilyurt M. (2007). Öğretmen Adaylarının “Okul Deneyimi II” Dersine İlişkin Görüşleri (Yüzüncü Yıl Üniversitesi Örneği). Yüzüncü Yıl Üniversitesi, Eğitim Fakültesi Dergisi. 4 (2), 75-90.
  • Bural B. ve Avşaroğlu S. (2012). Zihinsel Engelliler Öğretmenliği Öğretim Uygulaması Dersinde Karşılaşılan Güçlüklerin Öğretmen Adayları Açısından Değerlendirilmesi, http://www.turje.org/index.php?page=archive&aa=025 adresinden 15.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Büyüköztürk Ş., Kılıç Çakmak E., Akgün Ö.E., Karadeniz Ş. ve Demirel F. (2014). Bilimsel Araştırma Yöntemleri (17. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Can, N. (2001), Öğretmenlik Uygulamasının Yönetimi İle İlgili Yeni Düzenlemenin Getirdikleri ve Yaşanan Sorunlar, Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi 11,1-18.
  • Demir Ö. ve Çamlı Ö. (2011). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Uygulama Okullarında Karşılaşılan Sorunların Sınıf ve Okul Öncesi Öğretmenliği Öğrenci Görüşleri Çerçevesinde İncelenmesi: Nitel Bir Çalışma, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 24 (1), 117-139.
  • Demircan C. (2007). Okul Deneyimi 2 Dersine Yönelik Öğrenci Görüşlerinin İncelenmesi (Mersin Üniversitesi Örneği). Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 3(2), 119-132.
  • Dursun Ö. Ö. ve Kuzu A. (2008). Öğretmenlik Uygulaması Dersinde Yaşanan Sorunlara Yönelik Öğretmen Adayı Ve Öğretim Elemanı Görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 25, 159-178
  • Eraslan A. (2009). İlköğretim Matematik Öğretmen Adaylarının ‘Öğretmenlik Uygulaması’ Üzerine Görüşleri. Necatibey Eğitim Fakültesi Elektronik Fen ve Matematik Eğitimi Dergisi (EFMED) 3(1), 207-221
  • Karaca H. N. ve Aral N. (2011). Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Öğretmenlik Uygulamalarında Karşılaştıkları Sorunlar, 2nd International Conference on New Trends in Education and Their Implications, 27-29 April, Turkiye, Antalya. http://www.iconte.org/FileUpload/ks59689/File/109..pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Paker T. (2008). Öğretmenlik Uygulamasında Öğretmen Adaylarının Uygulama Öğretmeni ve Uygulama Öğretim Elemanının Yönlendirmesiyle İlgili Karşılaştıkları Sorunlar, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(23), 132-139.
  • Özkan H. H., Albayrak M. ve Berber K. (2005). Öğretmen Adaylarının İlköğretim Okullarında Yaptıkları Öğretmenlik Uygulamasının Yetişmelerindeki Rolü, Milli Eğitim Dergisi, 33(168).
  • Sılay İ. ve Gök T. (2004). Öğretmen Adaylarının Uygulama Okullarında Karşılaştıkları Sorunlar ve Bu Sorunları Gidermek Amacıyla Hazırlanan Öneriler Üzerine Bir Çalışma, XIII. Ulusal Eğitim Bilimleri Kurultayı, 6-9 İnönü Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Malatya. https://www.pegem.net/dosyalar/dokuman/217.pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Şimşek N. (2013). Öğretmen Adaylarının Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Karşılaştıkları Güçlüklerle İlgili Algılarının Belirlenmesi, Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 1. http://www.susbid.com/Makaleler/1611496396_23.pdf adresinden 10.03.2014 tarihinde ulaşılmıştır.
  • Yeşilyurt E. ve Semerci Ç. (2011). Uygulama Öğretmenlerinin Öğretmenlik Uygulaması Sürecinde Karşılaştıkları Sorunlar ve Çözüm Önerileri, Akademik Bakış Dergisi, 27, 1-23 Yıldırım, A. ve Simsek, H. (2000). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YÖK (t.y.). Öğretmenlik Uygulaması, Okul Deneyimi I-II.
  • http://www.yok.gov.tr/web/guest/anasayfa?p_p_auth=dZYV05Gh&p_p_id=101&p_p_lifecycle=0&p_p_state=maximized&p_p_mode=view&_101_struts_action=%2Fasset_publisher%2Fview_content&_101_assetEntryId=18475&_101_type=content&_101_urlTitle=adayogretmen%C4%B1lavuzu&redirect=http%3A%2F%2Fwww.yok.gov.tr%2Fweb%2Fguest%2Fanasayfa%3Fp_p_id%3D3%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dmaximized%26p_p_mode%3Dview%26_3_keywords%3D%25C3%25B6%25C4%259Fretmenlik%2Buygulamas%25C4%25B1%26_3_struts_action%3D%252Fsearch%252Fsearch%26_3_redirect%3D%252Fweb%252Fguest%252Fanasayfa adresinden 10.3.2014 tarihinde erişilmiştir.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Furkan Aydın

Özcan Erkan Akgün

Yayımlanma Tarihi 7 Aralık 2014
Gönderilme Tarihi 7 Aralık 2014
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 28

Kaynak Göster

APA Aydın, F., & Akgün, Ö. E. (2014). Eğitim Fakültesi Böte Son Sınıf Öğrencilerinin Okul Deneyimi Ve Öğretmenlik Uygulaması Derslerinde Karşılaştıkları Sorunlar. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(28), 1-14.