Yakın bir zamana kadar yer ve zaman bağımsızlığı açısından özgür bir öğrenme ortamı sunamayan eski teknolojiler yerini mobil teknolojilere ve dolayısıyla mobil öğrenme ortamlarına bırakmıştır. Ancak mobil öğrenme ortamlarının tasarlanabilmesi için, mobil öğrenme ortamlarında öğrenim görecek öğrenenlerin bu ortamlara yönelik tutumlarının tespit edilmesi son derece önemli görülmektedir. Bu sayede öğrenenlerin mobil öğrenme ortamına girmeden önce mobil öğrenmeye yönelik görüşleri çerçevesinde ihtiyaçlarını karşılayabilecek verimli öğrenme ortamları tasarlanabilecektir. Yine öğrenenlerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının tespiti bu ortamlar için yapılacak yatırımlar konusunda yatırımcılara ve planlayıcılara önemli ipuçları vereceği düşünülmektedir. Buradan hareketle bu araştırmada meslek yüksekokulu öğrencilerinin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modeli kullanılan çalışmada bir takım demografik sorular ve mobil öğrenme tutum ölçeği veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Siirt Üniversitesi Meslek Yüksekokulu bünyesinde 12 farklı bölümde öğrenim gören 256 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmanın verilerinin analizinde ortalama, frekans, yüzde, ANOVA, Kolmogorov-Smirnov, t- test ve Tukey HSD testi gibi istatistiksel teknikler kullanılmıştır. Araştırmanın bulguları incelendiğinde genel olarak öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarının yüksek düzeyde oldukları tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin mobil öğrenmeye yönelik tutumlarında cinsiyet, yaş ve sınıf değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık görülmezken katılımcıların öğrenim gördükleri bölüm bazındaki tutum düzeylerinde farklılıklar tespit edilmiştir.
The older technologies that could not provide a free learning environment in terms of place and time until recently have left its place to mobile technology and thus to the mobile learning environment. However, in order to design the mobile learning environment, the attitudes of learners towards this environment should be identified carefully. In this way, the productive learning environment and the learner needs will be designed before the learners’ going into the mobile learning process. At the same time, identification of learners’ attitudes towards mobile learning environment are expected to provide clues for investers and planners in this area. Hence, in this study, vocational school students’ attitudes towards mobile learning are tried to search in terms of various variables. In this study the correlative model, a set of demographic questions and mobile learning attitude scale are used as a data collection tool. The study sample consists of 256 students studying in 12 different departments within Siirt University Vocational School. In the analysis of the survey, statistical techniques such as medium, frequency, percentage, ANOVA, Kolmogorov- Smirnov, t-test and Turkey HSD test are used. When the findings of the study are examined, students’ overall attitudes towards mobile learning have been found out to be at a high level. Althouh such a significant difference has not been seen in age, sex and class variables of surveyed students’ attitudes towards mobile learning, some differences have been identified in terms of attitude levels within the department they study.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 30 Ekim 2014 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 30 |