Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Examination of Variation of the High School 2 Physics Curriculum in Historical Process in Terms of the Various Variables

Yıl 2017, Sayı: 33, 34 - 48, 30.06.2017

Öz

The aim of this study is to examine variation of the
the high school 2 physics curriculum in the historical process, in terms of
targets, the contents, teaching-learning process and assessment and 
evaluation
comparatively. This study was conducted by adopting the qualitative research
design. In the study, document analysis was used as a data collection
technique. According to the results of the study, it was determined that the
1992, 2008 and 2013 the high school physics curriculum have features both different
and similar in terms of targets, contents, teaching-learning process and
assessment and evaluation. Moreover, it was determined that each curriculum was
shifted according to different characteristics of the qualified individuals and
was developed according to the needs of the period.

Kaynakça

  • Ayvacı, H.Ş. ve Devecioğlu. (2013).10.sınıf fizik ders kitabı ve kitaptaki etkinliklerin uygulanabilirliği hakkında öğretmen değerlendirmeleri, Amasya üniversitesi Eğitim fakültesi dergisi, 2(2),418-450
  • Demirel, Ö. (2013)Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem akademi
  • EARGED(1998). Ortaöğretim kurumları fizik programı ihtiyaç belirleme analiz raporu. Ankara. MEB
  • Ertem, H.Y ve Gökalp, G. (2015) Fizik eğitimi araştırma görevlilerin yeni fizik öğretim programı(2013)hakkındaki algıları, Abant İzzet Baysal üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 16(1),95-120
  • Göçen, G.& Kabaran, H. (2013). Ortaöğretim 9. Sınıf fizik dersi öğretim programlarının tarihsel süreç içerisinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Fen bilimleri öğretimi dergisi,1(2)
  • MEB, 2359 Sayılı Tebliğler Dergisi, 1992.
  • MEB (2008). Ortaöğretim 10. sınıf fizik dersi öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB (2013). Ortaöğretim fizik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye
  • Kurulu Başkanlığı
  • Varış, F.(1998).Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Varış, F.(1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınları
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(9. Baskı), Seçkin
  • Yayınevi
  • Yiğit, N. (2013). Ortaöğretim fizik dersi öğretim programı uygulamada ne getirebilir? Fen ve
  • Fizik Eğitimi Sempozyumu,26-27 Nisan 2013, KTÜ, Fen Fakültesi, Trabzon.

Tarihsel Süreç İçerisinde Lise 2 Fizik Dersi Öğretim Programlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi

Yıl 2017, Sayı: 33, 34 - 48, 30.06.2017

Öz

Bu çalışmanın amacı, tarihsel süreç içerisinde lise
2 fizik dersi öğretim programlarının hedef, içerik, öğretme-öğrenme süreci ve
ölçme-değerlendirme öğelerinin karşılaştırmalı olarak incelenmesidir. Bu
çalışma nitel araştırma deseni 
benimsenerek gerçekleştirilmiştir. 
Araştırma  nitel araştırma
çeşitlerinden  doküman analizi kullanılarak
yapılmıştır.. Yapılan çalışmanın sonuçlarına göre 1992, 2008 ve 2013 yılları
öğretim programlarının hedef, öğretme-öğrenme süreci, içerik, ölçme ve
değerlendirme öğelerinin benzer ve farklı özellikleri olduğu belirlenmiştir.
her program nitelikli bireylerin farklı özelliklerine göre değiştirilmiş ve
çağın ihtiyaçlarına göre geliştiriltirildiği tespit edilmiştir.

Kaynakça

  • Ayvacı, H.Ş. ve Devecioğlu. (2013).10.sınıf fizik ders kitabı ve kitaptaki etkinliklerin uygulanabilirliği hakkında öğretmen değerlendirmeleri, Amasya üniversitesi Eğitim fakültesi dergisi, 2(2),418-450
  • Demirel, Ö. (2013)Eğitimde program geliştirme kuramdan uygulamaya. Ankara: Pegem akademi
  • EARGED(1998). Ortaöğretim kurumları fizik programı ihtiyaç belirleme analiz raporu. Ankara. MEB
  • Ertem, H.Y ve Gökalp, G. (2015) Fizik eğitimi araştırma görevlilerin yeni fizik öğretim programı(2013)hakkındaki algıları, Abant İzzet Baysal üniversitesi eğitim fakültesi dergisi, 16(1),95-120
  • Göçen, G.& Kabaran, H. (2013). Ortaöğretim 9. Sınıf fizik dersi öğretim programlarının tarihsel süreç içerisinde karşılaştırmalı olarak incelenmesi, Fen bilimleri öğretimi dergisi,1(2)
  • MEB, 2359 Sayılı Tebliğler Dergisi, 1992.
  • MEB (2008). Ortaöğretim 10. sınıf fizik dersi öğretim programı, Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı.
  • MEB (2013). Ortaöğretim fizik dersi (9, 10, 11 ve 12. sınıflar) öğretim programı. Talim Terbiye
  • Kurulu Başkanlığı
  • Varış, F.(1998).Eğitimde program geliştirme: Teori ve teknikler. Ankara: Ankara Üniversitesi
  • Eğitim Fakültesi Yayınları
  • Varış, F.(1996). Eğitimde program geliştirme. Ankara: Alkım Yayınları
  • Yıldırım, A.ve Şimşek, H.(2005). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri(9. Baskı), Seçkin
  • Yayınevi
  • Yiğit, N. (2013). Ortaöğretim fizik dersi öğretim programı uygulamada ne getirebilir? Fen ve
  • Fizik Eğitimi Sempozyumu,26-27 Nisan 2013, KTÜ, Fen Fakültesi, Trabzon.
Toplam 16 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Bölüm Makaleler
Yazarlar

MUSTAFA Yılmazlar

Kemal Oğuzkan Akabay Bu kişi benim

Muhammed Emin Keklik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Haziran 2017
Gönderilme Tarihi 3 Mart 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Sayı: 33

Kaynak Göster

APA Yılmazlar, M., Akabay, K. O., & Keklik, M. E. (2017). Tarihsel Süreç İçerisinde Lise 2 Fizik Dersi Öğretim Programlarının Çeşitli Değişkenlere Göre İncelenmesi. Sakarya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi(33), 34-48.