Özet:
Yapılan bu çalışmada “Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği” konularının
öğretiminde deney yöntemi kullanılmasının konuya ilişkin tutum ve başarıyı
nasıl etkilediği incelenmiştir. Çalışma, Kars’ın Selim ilçesindeki iki yatılı
bölge ortaokulunun 8. sınıflarında öğrenim gören 99 öğrenci ile
gerçekleştirilmiştir. Çalışma deneysel olarak planlanmış ve ön test, son test
modeli uygulanmıştır. Veri toplama aracı olarak fene karşı tutum ölçeği
(α=0,85) ve araştırmacı tarafından hazırlanan biyoteknoloji ve genetik mühendisliği
başarı testi (KR-20=0,70) kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini oluşturan her
iki okulda random örnekleme yöntemi ile deney ve kontrol grupları
oluşturulmuştur. Gruplara, araştırmanın veri toplama araçları konu işlenmeden
önce ön test şeklinde uygulanmıştır. Sonrasında deney gruplarında biyoteknoloji
ve genetik mühendisliği konuları laboratuvar yöntemiyle, kontrol gruplarında
ise aynı konu ‘Fen Bilimleri Dersi Öğretim Programı’nda konu için önerilen düz
anlatım, soru cevap ve tartışma gibi klasik yöntemlerle işlenmiştir. Bu
uygulamadan sonra tüm gruplara aynı veri toplama araçları son test şeklinde,
aradan yaklaşık beş hafta geçtikten sonra da aynı testler kalıcılık testi
şeklinde uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS 18 programında analiz edilmiştir.
Çalışmanın analiz sonuçlarına göre biyoteknoloji ve genetik mühendisliği
konusunun deney yöntemi kullanılarak işlenmesi ile öğrencilerin hem bu konuda
başarılarının arttığı, hem tutumlarının olumlu yönde geliştiği hem de bilgilerinde
kalıcılık sağlandığı ortaya çıkmıştır.
Biyoteknoloji Genetik Mühendisliği Deneysel Planlama Biyoteknoloji ve Genetik Mühendisliği Tutumu
Bölüm | Makaleler |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2018 |
Gönderilme Tarihi | 19 Kasım 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Sayı: 35 |