Bu araştırmanın amacı din ve psikoloji eğitimi
alan öğrencilerin psikolojik sağlamlık ve affedicilik düzeylerini incelemektir.
Bunun yanında bu iki kavram
arasındaki ilişkinin cinsiyet, devlet-vakıf üniversitelerinde öğrenim görme,
öğrenim gördükleri program, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn tutumları, kardeş
sayısı, anne-babanın birlikte ya da ayrı oluşu, anne-babanın yaşamsal durumu
demografik değişkenleri açısından anlamlı farklılıklar gösterip göstermediğini
incelemektir.
Araştırmanın çalışma
grubunu 2015-2016 eğitim-öğretim yılında İstanbul’da vakıf ve devlet
üniversitelerinde Psikoloji, İlahiyat, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik
bölümlerinde okuyan 423 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, din ve psikoloji eğitimi
alan öğrencilerin psikolojik sağlamlık ile affedicilik düzeyleri arasında pozitif yönde anlamlı
ilişkiler olduğu tespit edilmiştir. Din ve psikoloji eğitimi alan öğrencilerin psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyet, devlet- vakıf üniversitelerinde
öğrenim görme, öğrenim gördükleri program, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn
tutumları, kardeş sayısı, anne-babanın birlikte ya da ayrı oluşu, anne-babanın yaşamsal
durumu açısından farklılık
göstermediği bulunmuştur. Din ve psikoloji eğitimi alan öğrencilerin
affedicilik düzeylerinin öğrenim gördükleri program ve cinsiyet açısından
farklılık gösterdiği; devlet-
vakıf üniversitelerinde öğrenim görme, algılanan gelir düzeyi, ebeveyn
tutumları, kardeş sayısı, anne-babanın birlikte ya da ayrı oluşu, anne-babanın
yaşamsal durumu açısından anlamlı farklılıklar göstermediği bulunmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 26 Kasım 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 19 Sayı: 2 |